Rijbewijs

Allisa146
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Rijbewijs

#1 , 19 mar 2024 10:58

Ik ben heel erg dom geweest.
Ik heb een voorlopig rijbewijs, ik rook wiet en ben tegen gehouden dit met een m36 op zak, en een papier van 20u rijles volgen maar niet ingewisseld wegens examen de dag ervoor en gedacht dat ik ging slagen.
Is er een mogenlijkheid dat ik er vanaf kom zonder strafblad?
Kan ik navragen voor een taakstraf? Klopt het dat dit dan niet op mijn strafblad komt te staan als ik een taakstraf krijg?
Heeft het nut om negatieve urinetesten binnen te brengen? Heeft het nut om naar het CAD te gaan?
Heeft iemand nog andere ideeën hoe ik ervoor kan zorgen dat dit niet op mijn strafblad komt. Ik ben zeer zeker in fout en het was onverantwoord. Maar hoop toch dat dit op een of andere manier op te lossen valt. Ik ga zeer zeker deze fout geen 2 keer maken.

Inazuma
Berichten: 9780
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 19 mar 2024 22:59

Vragen staat vrij op de rechtbank
Wel vragen VOOR het vonnis valt

Er wordt deze dagen voor veel zwaardere dingen opschorting van straf gegeven ...

Al verwacht ik niet dat u met zo'n palmares als beginner gaat wegkomen in Vlaanderen.
Maar het kan wettelijk ...


Voor het niet naleven van de scholingsvoorwaarden is er enkel een geldstraf mogelijk
Geen verval van het recht op sturen - aka een "rijverbod"


Voor de wiet zal het afhangen van de concentratie die men vindt bij de speekselanalyse in labo
Daarop krijg je nog eens 30% "korting" als "meetfout" ...
Zo belanden velen onder de strafbare waarde, ondanks positieve (veel gevoeligere) speekseltest.


Je hebt nog geen rijbewijs B, je komt dus niet in aanmerking voor de wettelijk verplichte zwaardere bestraffing van beginnende bestuurders ... hoe gek dat ook mag klinken.
Dat "telt" niet bij een voorlopig rijbewijs ...

Onze politici maken de gekste wetten, dus profiteer ervan ...


Zelf al drugtesten laten uitvoeren ...
Het kàn helpen
Het kan ook zijn dat de rechter zélf die testen nog oplegt
Zorg dat je stalen via een door de overheid hiervoor erkend labo gebeuren

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”