Is dit legaal in België ?

digits
Topic Starter
Berichten: 224

Is dit legaal in België ?

#1 , 06 aug 2009 18:29

Hallo iedereen,

ik vroeg me af of dit gadget legaal is in België:
http://www.au-my.com/product.aspx?lang= ... oduct_id=1

ik dacht dat je in je auto geen extra lichten mocht hangen, maar vanaf wanneer spreekt men van "licht" ? een ledje op een batterij van 4.5 V geeft toch wel wat minder licht dan de koplampen van een auto.

het leek me in ieder geval een zeer leuk product en zou het graag kopen, maar tis mij nu ook geen boete waard ;)

thank you,
digits

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#2 , 06 aug 2009 22:38

Een antwoord weet ik niet, maar misschien heb je meer kans op een antwoord als je deze vraag op dit forum zou stellen.

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#3 , 06 aug 2009 22:48

zulke dingen worden gedoogd, zolang het maar geen "blauw" licht afgeeft, alhoewel het strikt genomen niet mag.

zoals die vrachtwagenbestuurders deden, een groot kruis hangen verlicht met 48 BLAUWE heldere LED's mag dan natuurlijk niet.[/code]

Reclame

Jan S
Berichten: 397

#4 , 11 aug 2009 16:13

Ik meen mij te herinneren dat dergelijke zaken zeker geen tekst mogen weergeven (cfr. de 'volg-stop-bordjes' in politievoertuigen)...

digits
Topic Starter
Berichten: 224

#5 , 11 aug 2009 18:19

jammer jammer. op het forum dat hierboven genoemd werd is men er ook niet al te positief over :(

JohnD
Berichten: 3580

#6 , 09 sep 2009 00:24

@digits: Kinderspielerei IMHO en afleidend. Als je daar de tekst kan in programmeren die je zelf wil, vraag ik me af of je het nog zo leuk zal vinden als je de tekst F*** Y** krijgt te zien van je voorligger.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

digits
Topic Starter
Berichten: 224

#7 , 10 sep 2009 12:49

@digits: Kinderspielerei IMHO en afleidend. Als je daar de tekst kan in programmeren die je zelf wil, vraag ik me af of je het nog zo leuk zal vinden als je de tekst F*** Y** krijgt te zien van je voorligger.
het zijn slechts 6 mogelijke lampjes, waarvan er 1 misschien als lichtjes agressief zou kunnen opgevat worden ('back off'). nuja, als je mensen toch wil irriteren kan je zonder problemen een bordje of papier of sticker er op kleven met enkele minder leuke teksten, daar heb je dat gadget echt niet voor nodig.

maar goed, mijn auto is nu toch om zeep, dus ik heb het gadget voorlopig niet nodig :p

Franciscus
Berichten: 38583

#8 , 10 sep 2009 19:22

Er mogen geen andere lichten op een voertuig staan dan diegene die in het proces verbaal van goedkeuring staan.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”