Herstelprocedure Artikel 42

Duupje81
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Herstelprocedure Artikel 42

#1 , 22 feb 2024 14:20

Na een positieve speekseltest enkele jaren geleden moest ik voor de politierechtbank verschijnen, waar ik een artikel 42 kreeg- wegens problematisch gebruik van cocaïne en cannabis. Na een opname, en een daaropvolgende ambulante opvolgbehandeling is er sinds vorig jaar geen gebruik meer geweest.
Wel rookte ik tot eind november nog regelmatig een joint met CBD weed van het merk sensy, vrij verkrijgbaar in België (met een tabakszegel).
Ik had bij mijn veroordeling geen juridische bijstand.
Ik ging ervan uit dat ik dus tegen juni een haaranalyse kon laten uitvoeren, dus contacteerde ik een advocaat om me bij te staan in de herstelprocedure.
Nu blijkt na inzage in het vonnis dat er drie tweemaandelijkse haaranalyses gevraagd worden, terwijl ik ervan uit ging dat ik met één haaranalyse mijn half jaar clean zijn mocht aantonen.
Online vind ik terug dat men via haaranalyse gebruik kan vaststellen naargelang de lengte van het haar, dus bij lang haar jaren terug kan gaan- en dat het tot een jaar (ong 12cm dus) als nauwkeurig wordt gezien.
Kan iemand mij uitleggen waarom er dan tweemaandelijkse analyses gevraagd worden, wat de kost verdrievoudigd- en of de kans bestaat dat een negatieve haaranalyse over zes maanden ook aanvaard zal worden?
Alvast bedankt voor uw mening/antwoord

Thomas_A
Berichten: 2334
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 feb 2024 05:51

U moet zich houden aan wat in het vonnis wordt opgelegd, niet aan wat u zelf een evenwaardig alternatief vindt.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”