Haaranalyse

Hdka
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Haaranalyse

#1 , 21 feb 2024 08:59

Ik ben een jaar geleden betrokken geweest in een verkeersongeval. Hier was ikzelf NIET in fout, de auto achter mij is tegen mij opgereden. Ik heb toen positief getest op een speeksel test voor thc. Afgelopen week ben ik voorgekomen in de politierechtbank. Daar is besloten de zaak uit te stellen tot begin juni en een urine-, bloed- en haaranalyse uit te voeren. Mijn zorg is nu dat ik op nieuwjaar nog eens gebruik heb gemaakt van wiet. Hiervoor was het van augustus geleden. Ik heb nog geen idee wanneer de analyses zullen plaatsvinden. Maar ik vrees dus op een positieve haaranalyse. Ik heb namelijk een beroep waarmee ik constant op de baan ben. En een rijverbod van 6 maanden zou dus rampzalig zijn voor mijn job. Ik weet dat het opzich niet goed klinkt dat ik gelegenheidsgebruiker ben en werk op de baan, maar ik gebruik enkel als ik verlof heb. Dus er zit steeds minimum 1 week tussen mijn laatste gebruik en mijn 1e werkdag. Ik vraag mij nu dus af; zal mijn haaranalyse positief testen en zal ik door een positieve haaranalyse een rijverbod krijgen? Misschien nog een interessant detail; ik heb nog nooit andere drugs aangeraakt en ik drink ook nooit alcohol. Deze verkeersovertreding was ook mijn allereerste.

basejumper
Berichten: 4633
Locatie: Diest

#2 , 21 feb 2024 09:22

Beste

In haaranalyse kan THC tot 90 dagen na gebruik terug gevonden worden. Het uitstel en test vanuit de rechtbank is doorgaans om in te schatten in welke mate er een verslavingsproblematiek aanwezig is. En als die er zou zijn is de gebruiker potentieel een risico op de weg. De kans op rijverbod bij positieve test is dus zeer groot. Tegelijk : we zijn stilaan eind februari. dat betekent dat binnen een dikke maand - en indien jouw verklaring waarheidsgetrouw is - vanaf begin april je terug in veilig vaarwater zit. Gezien uitstel tot begin juni is het weinig waarschijnlijk dat ze je veel eerder zullen oproepen voor een test.https://www.afkickkliniekinfo.nl/hoelan ... ntoonbaar/
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”