brommer in beslag

sonne
Topic Starter
Berichten: 1

brommer in beslag

#1 , 29 jul 2009 18:37

graag had ik wat uitleg gehad
vandaag 29 juli werd ik door een zwaantje tegen gehouden
ik reed te rap (70)normaal kan ik rapper maar daar spreken we niet over
ik werd naar een plaats gebracht en werd op de rollen gezet
daar deed me brommer maar 46 (door afstelsysteem) de politie vondt mijn afstelsysteem en toen reed ie 66 (is dat teveel de politieman zei van niet tot 88 oke maar dan moet je wel je brommer laten afstellen.
wat is de straf als je met een afstelsysteem rijd en is er kans dat ik me brommer ooit nog terug zien
wat zijn de boetes ongeveer
wie kan me

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38590

#2 , 29 jul 2009 19:49

U rijdt met een bromfiets die is opgefokt tot motorfiets

dus - u zal vervolgt worden voor
1- te snel rijden gezien vaststelling.
2- rijden met een opgefokte bromfiets - daar volgt uit
- gereden met motorfiets zonder in bezit te zijn van rijbewijs - geldige verzekering- inschrijving als motorfiets.

Een fikse boete kan rond de 1000€ liggen met x maand rijverbod en x maand gevangenisstraf ( voorwaardelijk) .

tevens beslag op alle onderdelen die snelheidsverhogend hebben gewerkt - gezien systeem ingebouwd weegt dat zwaar door - mogelijke verbeurdverklaringvan de motorfiets.

Deze inbreuken zijn de zwaarste die je kan doen in de verkeerswetgeving

Lori
Berichten: 221

#3 , 29 jul 2009 21:43

Komt nog bij in geval van een ongeval dat de verzekeringen hun handen er vanaf trekken omdat hij niet verzekerd is voor een moto .
Ik spreek uit ervaring en dit kan zware gevolgen hebben voor je toekomst later .

Groetjes,

Reclame

sushi
Berichten: 11

#4 , 18 okt 2009 12:31

vergeet leeftijd 18 jaar niet voor besturen van een moto;
rijbewijs voor een moto,
verzekering voor moto

heb je zelf al nieuws over het gevolg van de vaststellingen?


waarschijnlijk brommer in bouwpakket teruggekregen....

Franciscus
Berichten: 38590

#5 , 19 okt 2009 10:41

Je zal dan wel wat moeten hebben om het uiteen te trekken...EN en zullen wel wat onderdelen aan ontbreken.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”