Terugkrijgen van rijbewijs na 6 maand ingetrokken

tomvh1996
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Terugkrijgen van rijbewijs na 6 maand ingetrokken

#1 , 17 jan 2024 12:22

Na een autoaccident veroorzaakt door een epilepsie aanval moest ik tests afvoeren een aantal maand later bij de gerechtsdokter. Hier werd geconstateerd dat ik in de paar maanden ervoor chronisch excessief alcoholgebruik vertoonde na het afleggen van een haartest. Voor het accident zelf had ik geen druppel alcohol aangeraakt en was ik dus bloednuchter.

6,5 maand geleden werd ik gebeld door de politie en moest ik mijn rijbewijs indienen bij mijn locale commissariaat. Mijn rijbewijs werd ingetrokken voor 6 maand en ik mocht ook 6 maand geen alcohol consumeren. Ik moest bewijzen dat ik geen alcohol had geconsumeerd door een haartest 6 maand later.

Hier heb ik mij aan gehouden. Ik heb het parket gecontacteerd om te vragen waar ik een haartest moest laten afleggen 6 maand later. Ze vertelden me dat ik dit bij elke geneesheer kon laten doen.

Ik heb dan een haartest afgelegd bij de lokale huisdokter, het resultaat toonde dat ik geen alcohol had geconsumeerd gedurende 6 maand.

Als ik nu het parket contacteer vertellen ze me dat ze zelf niet weten wat ik nu met het bewijs van alcohol abstinentie moet doen.

Moet ik wachten op een brief/telefoon/email? Ik zou denken: 6 maand is 6 maand, geen dag langer. Het niet drinken stoort me niet, ik zou graag gewoon mijn rijbewijs terugkrijgen.

Iemand die me hier mee kan helpen?

LeenW
Berichten: 12864

#2 , 17 jan 2024 12:31

Voor de zekerheid toch vragen: werd u al goedgekeurd om nog te rijden na de epileptische aanval?

Franciscus
Berichten: 38617

#3 , 17 jan 2024 12:36

En het is het parket of de rechtbank die dat soort beslissingen nemen niet de politie ook al moet u daar uw rijbewijs indienen.
Dat gaat sowieso naar een dienst van het parket (verkeer - rijbewijzen)

Reclame

tomvh1996
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 jan 2024 13:03

Voor de zekerheid toch vragen: werd u al goedgekeurd om nog te rijden na de epileptische aanval?
Yes, mijn neuroloog heeft me al rijgeschikt verklaard.

tomvh1996
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 17 jan 2024 13:07

En het is het parket of de rechtbank die dat soort beslissingen nemen niet de politie ook al moet u daar uw rijbewijs indienen.
Dat gaat sowieso naar een dienst van het parket (verkeer - rijbewijzen)
Ik heb het parket gecontacteerd en daar werd me verteld dat ik nog verder ingelicht zou moeten worden. Nu zijn we al een halve maand verder en ik heb nog steeds niks vernomen.

Franciscus
Berichten: 38617

#6 , 17 jan 2024 14:52

Door het parket en vermoedelijk zal politie daar de opdracht toe krijgen.
Kan idd nog wel wat duren.

tomvh1996
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 17 jan 2024 16:30

Door het parket en vermoedelijk zal politie daar de opdracht toe krijgen.
Kan idd nog wel wat duren.
Ok, thanks!

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”