Geparkeerde wagen voor eigen garage weg gesleept

Leroy166
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Geparkeerde wagen voor eigen garage weg gesleept

#1 , 14 jan 2024 19:11

Na het parkeren van mijn eigen wagen voor mijn eigen garage, werd deze plots weg gesleept door een anonieme beller die hiervoor de politie belde.

Dit zonder dat de politie mijn adres opzocht, mij contacteerde en mij zo de kans gaf mijn documenten voor te kunnen leggen.

Hierdoor moest ik naar de deppanage plaats gaan en 238 euro betalen (bestaande uit een gas boete en een boete voor verkeerd te parkeren) alvorens ik mijn wagen terug kreeg.

Kan ik doormiddel van het voorleggen van de nodige documenten mijn geld terug eisen?

Bij voorbaat dank.

Thomas_A
Berichten: 2334
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 jan 2024 19:17

Art 25 Het is verboden een voertuig te parkeren :

3° voor de inrij van eigendommen, behalve de voertuigen waarvan het inschrijvingsteken leesbaar op die inrij is aangebracht.
Was uw nummerplaat aangebracht? Dat de politie niet eerst rondgevraagd heeft, dat u de eigenaar van het pand bent of dat een anonieme beller hen gecontacteerd heeft doet wettelijk allemaal niet ter zake.

Leroy166
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 jan 2024 06:47

Beste,

Alvast dank voor u snelle reactie

De wagen was net geïnporteerd uit Nederland en had zodoende ook nog steeds de inport platen die ook nog geldig zijn.

Reclame

LeenW
Berichten: 12858

#4 , 15 jan 2024 07:43

Maar hing een sticker van deze platen op de garagepoort of niet?

Inazuma
Berichten: 9780
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 15 jan 2024 12:20

Dit zonder dat de politie mijn adres opzocht, mij contacteerde en mij zo de kans gaf mijn documenten voor te kunnen leggen.
U terugvinden op basis van buitenlandse tijdelijke platen is niet evident

Wel straf dat er getakeld is
Want vele politiezones beweren steevast dat dat niet zomaar kan ... zelfs niet bij vastgestelde inbreuken.
Hier belt een niet-betrokken partij, en auto verdwijnt met takelaar - speciaal :!:
Maar wettelijk kàn takelen altijd

Kan ik doormiddel van het voorleggen van de nodige documenten mijn geld terug eisen?
Voortuig mag enkel voor uw garage geparkeerd staan indien de nummerplaat op de oprit aangebracht is (in krijt volstaat zelfs ...)

Als dat niet zo was, is het PV terecht en de kosten een gevolg ervan ...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”