Inrijden garage niet meer mogelijk door werf

JodyHokke
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Inrijden garage niet meer mogelijk door werf

#1 , 09 jan 2024 14:32

Mijn situatie waarvoor ik advies zoek, alvast bedankt voor de mogelijke reacties.

In het centrum van Antwerpen huur ik een huis met inpandige garage, deze garage is belangrijk omdat ik een auto en een motorfiets te stallen heb en het centrum van Antwerpen nu niet bekend staat om zijn ruime aanbod aan parkeerplaatsen.

Toen ik de huur startte 03/2023 wist ik van de werf tegenover mijn huis en dat daardoor de straat smaller is, geen probleem want ik kon de draai (weliswaar met een flink aantal keer steken) nog steeds maken. Nu is eind 2023 de situatie anders, achter het hek van de werf is een afvalcontainer geplaatst waardoor het hek meer richting het midden van de straat is komen te staan, hierdoor is de draai om mijn garage in te rijden niet meer te maken.

Dit heb ik aangekaart via e-mail bij de werfleider en eerlijk gezegd kreeg ik een vriendelijke en deftige e-mail terug. Gedurende de kerstvakantie zou de container daar verdwijnen, dit gebeurde ook effectief alleen bleef het hek staan waardoor ik de draai nog steeds niet kon maken. Afgelopen dinsdag hebben ze vrolijk de container teruggeplaatst en vooralsnog kan ik met mijn auto dus geen gebruik maken van die garage.

Het is een klein huisje van 60 vierkante meter over drie verdiepen waarvan de begane grond dus bijna volledig garage is en waarvoor ik 800 euro in de maand betaal.

De vraag is of ik de aannemer van de werf een tegemoetkoming kan vragen zolang ik mijn garage niet kan gebruiken voor mijn auto, één derde van mijn huis is ontoegankelijk met de auto, naast het onhandige aspect van niet kunnen parkeren voelt het nu alsof ik 800 euro betaal voor 2/3de gebruik.

Alvast bedankt voor de expertise.

mava105
Berichten: 22278
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 09 jan 2024 16:48

Ga eens horen op de bouwdienst van de stad. Voor het bekomen van de vergunning, heeft de aannemer meer dan waarschijnlijk een plan moeten indienen met de maten van de zone die hij denkt in te nemen. Men kan dus zeer gemakkelijk een eventuele overtreding vaststellen. Leg dat aan de werfverantwoordelijke uit en geef hem de keuze tussen plaats maken of PV door de stad.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”