parkeerbelasting in nederland

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#31 , 16 jan 2010 00:24

Hebben ze een foto genomen van het niet-betalend voertuig?
Rare geschiedenis, toch nooit op Nederlandse tenen getrapt?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
rechtvaardig
Topic Starter
Berichten: 105

#32 , 16 jan 2010 00:37

heb gevraagd naar bewijzen -foto, hebben ze niet (kan ook niet) maar blijkbaar hoeven ze in nederland niks te bewijzen. is gewoon een controleur van cannock chase die zijn quota wat wou opvoeren en zijn verdiensten en dus maar nrplaten heeft genoteerd van voorbijrijdende auto's. heeft zich waarschijnlijk even god de vader gewaand en gedacht, kijk die domme belg kunnen ook nog even opschrijven.
daarom mogen ze voor mijn part gerust hier in belgie een vordering indienen voor de vrederechter. moeten ze wel met bewijzen komen , wat niet kan .
maar ze = is dit de gemeente zwolle, cannock chase of universum?

chrisd
Berichten: 179

#33 , 16 jan 2010 08:06

CC lijkt mij te zijn gemachtigd door het desbetreffende regionale korps Politie IJsselland, dat valt onder het Ministerie van Binnenlandse Zaken (BZ), althans stond er zoiets op een bon, die ik zelf kortgeleden 'kreeg'.

Schuldeiser lijkt mij de Staat der Nederlanden.

De incasso gebeurt in Nederland door een onderdeel van het Ministerie van Justitie, het CJIB in Leeuwarden.
Als je wil weten hoe het zit met Universum, is het misschien het handigste om het CJIB te bellen.

In Nederland wordt de Politie gedeeltelijk expliciet betaald uit bekeuringen, waarvoor korpsen/politiemensen door het Ministerie van BZ quota opgelegd hebben gekregen; dit idee is overigens niet onomstreden.

Reclame

rechtvaardig
Topic Starter
Berichten: 105

#34 , 17 jan 2010 00:00

CC incasseert voor de gemeente zwolle (ea gemeenten) de parkeerbelasting. omdat het hier om een gemeentebelasting gaat heeft de politie er niks mee te maken, daarom ook dat ze in belgie de kentekensgegevens niet mogen opvragen, enkele de politie voor verkeersovertredingen ( het niet betalen van een belasting is geen verkeersovertreding)
CC lijkt mij te zijn gemachtigd door het desbetreffende regionale korps Politie IJsselland, dat valt onder het Ministerie van Binnenlandse Zaken (BZ), althans stond er zoiets op een bon, die ik zelf kortgeleden 'kreeg'.
ik weet niet wat voor bon je hebt gekregen (parkeerbelasting ? of andere boete). schuldeiser is bij mij mijn inziens de gemeente zwolle. het benelux invorderingsverdrag geldt niet voor gemeentebelastingen dus kan de gemeente zwolle deze belasting niet afdwingen in belgie, er is geen rechtsbijstand voorzien en een niet betaalde verkeersbelasting mag niet in het opsporingsregister van de politie opgenomen worden
aangezien de gemeente zwolle moet betaald worden lijkt het me niet logisch dat een incassobureau naar de rechtbank stapt. correct me if i'm wrong. voorlopig wacht ik af wat de volgende stap zal zijn

chrisd
Berichten: 179

#35 , 17 jan 2010 00:05

correct me if i'm wrong.
Sorry, zo te zien heb ik me vergist.
Ik heb een bon (14 sep 09; E 60) voor parkeren buiten de de parkeervakken zonder dat daar een bord bij staat met daarop een desbetreffend verbod, dat er in aangrenzende straten wel staat; die bon is van het regio-korps.
Jij zult jouw bon hebben gekregen van een parkeerwacht, waarvan ik (ook) denk, dat die onder de gemeente valt, etc.
Voor deze bon heb ik overigens, om welke reden dan ook, nog steeds geen schikkingsvoorstel ontvangen, van het CJIB, en dat verwacht ik ook niet meer.

rechtvaardig
Topic Starter
Berichten: 105

#36 , 17 jan 2010 13:24

Jij zult jouw bon hebben gekregen van een parkeerwacht
dit is juist het tragikomische van de ganse zaak. ik heb immers nooit een bon gekregen van een parkeerwacht zoals het hoort als je onbetaald parkeert. daarvoor moet je wel eerst parkeren wat ik dus daar in zwolle niet gedaan heb. ik heb alleen 3 maanden later een betalingsaanmaning gekregen en dan de daaropvolgende aanmaningen, dwangbevel etc..... CC reageert niet op vraag voor bewijzen. voor hen is het duidelijk. men heeft je nrplaat genoteerd, dus betaal je. bewijzen hoeven ze niks. jammer dat de nederlanders met zulke parkeermaffia zit opscheept en nederlanders er niet aan kunnen ontsnappen. als men de belgische en internationale wetten respecteert zou ik er geen gevolgen meer van mogen ondervinden maar you never knows. wordt ongetwijfeld vervolgd want ik wil weten hoever CC en de gemeente zwolle willen en kunnen gaan voor de onfrisse en illegale praktijken van cannock chase worden blootgelegd

chrisd
Berichten: 179

#37 , 17 jan 2010 14:45

ik heb immers nooit een bon gekregen van een parkeerwacht zoals het hoort als je onbetaald parkeert
Je bedoelt natuurlijk, dat ze hem je hem niet ter hand hebben gesteld.
Dat geloof ik zelf overigens wel, want ik heb zelf eens een bon gekregen voor iets in Zaandam, waarvan ik voor mezelf weet, dat ik er toen nog nooit geweest was.

Je eerste bon kun je natuurlijk met het reklamedrukwerk hebben weggegooid.

ines1
Berichten: 1

#38 , 14 nov 2014 11:34

Hallo,

dit forum is al een paar jaar oud, maar ik vroeg me af hoe dit nu is afgelopen.
Ik zit ongeveer met hetzelfde probleem daarmee ;)

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#39 , 14 nov 2014 12:54

Hallo,

dit forum is al een paar jaar oud, maar ik vroeg me af hoe dit nu is afgelopen.
Ik zit ongeveer met hetzelfde probleem daarmee ;)
Mogelijks zijn in die tijd de wetten wel veranderd, zowel hier als in Nederland.

Rikderee
Berichten: 65

#40 , 17 nov 2014 13:11

Is nog altijd hetzelfde een parkeerbelasting met naslagheffing met bewijslast bij de overtreder.

Boldman
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#41 , 04 apr 2016 16:36

Sinds 2011 is het meer dicht gespijkerd via richtlijn 2010/24

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/ ... 24&from=NL
Vraag altijd om bewijzen zoals foto materiaal e.d dit is wettelijk geregeld volgens de wet op openbaarheid van bestuur in NL.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”