onzichtbaar slagboom op de weg

wiki
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

onzichtbaar slagboom op de weg

#1 , 03 nov 2023 23:24

Ik heb een vraag,

Ik heb slagboom geraakt, de was bijna onzichtbaar. Kijk deze vedio op youtube. Gelukig ik had dashcam ook in mijn auto.

https://youtu.be/Gin6L1_glxI

Dus mijn vraag is of de aanrijding de fout van de chauffeur was, of dat de slagboom onzichtbaar was en het de fout van de persoon die de slagboom heeft geplaatst was?

Drone
Berichten: 3039
Locatie: st-niklaas

#2 , 04 nov 2023 00:22

afgaande op de beelden is het duidelijk dat de "wegbeheerder" in fout is.

slagboom heeft zelf geen verlichting, heeft geen reflecterend materiaal en is dan nog eens geplaatst op een donkere locatie en de slagboom zelf is dan nog eens in een "donkere" kleur . . .

als dat openbaar terrein is zeker ook melden aan de politie wegens gevaarlijk obstakel.

voor de rest is het werk voor de verzekering, tegenpartij zal naar alle waarschijnlijkheid tegenstribbelen en verantwoordelijkheid afwijzen.

u moet daar niet mee akkoord gaan, maar dan zal het via de rechtbank moeten gaan, het is dan handig om bij u verzekering na te gaan of u recht heeft op rechtsbijstand (gratis advocaat)

LeenW
Berichten: 12903

#3 , 04 nov 2023 01:05

Rijdt u bij het links afslaan geen C3 (met onderbord?) voorbij? Voor de rest is dit inderdaad zeer gevaarlijk.

Reclame

Drone
Berichten: 3039
Locatie: st-niklaas

#4 , 04 nov 2023 10:38

Rijdt u bij het links afslaan geen C3 (met onderbord?) voorbij? Voor de rest is dit inderdaad zeer gevaarlijk.
er staat inderdaad een C43, maar door de hoogte en slechte verlichting toch zeer slecht zichtbaar . . .

betreft trouwens de droogdokkenweg in antwerpen als ik de beelden omkeer en spiegel, maar dat is waar volgens google maps een groot deel van de oosterweelwerken plaats vinden, dus ik vermoed dat de situatie ter plaatse wel al eens durft veranderen.

heb de precieze locatie nog niet kunnen achterhalen, weinig referentiepunten in de beelden

Afbeelding

Asterx
Berichten: 155

#5 , 06 nov 2023 05:57

Ik heb een klein vermoeden dat dit de nieuwe verbindingsweg is die men heeft aangelegd vanaf het ronde punt aan de oosterweelsteenweg naar droogdokkenweg toe.

Je kan deze weg (deels) bekijken via een live stream van de overheid.
www.vlaanderen.be/departement-mobilitei ... oyerssluis

De afslag gaat vermoedlijk naar een afgesloten werfzone, bedoeld voor werf-verkeer.
Afgaande de wegmarkeringen die zeer verwarrend zijn, wil de bestuurder linksaf rijden om zich zo richting havenhuis te begeven, deze dien je voorbij te rijden en pas bij volgende wegmarkeering deze op te volgen. Op google streetview is deze weg nog niet te bezichtigen.

Op google maps kan je de weg nog wel in aanbouw zien t.h.v. de royerssluis werfkeet rinkoniên.

https://www.google.com/maps/@51.2386514 ... ?entry=ttu


Aanvullend kan je zien in het filmpje, op het gsm toestel van de bestuurder dat op het moment hij zich op deze weg begeeft, hij ook van de navigatieroute afwijkt naar een onbestaande weg.

WM33
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 09 nov 2023 16:24

Duidelijk een fout van de wegbeheerder. Niet aan twijfelen en vragen aan verzekeringen. Indien niet daar lukt, dan rechtzaak doen via rechtsbijstand en dan zal u ongetwijfeld winnen. Geloof mij.

mava105
Berichten: 22316
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 09 nov 2023 20:03

Iedere automobilist moet kunne tijdig stoppen, ook voor onvoorziene hindernissen.

Lanox
Berichten: 3534
Juridisch actief: Nee

#8 , 09 nov 2023 20:21

Iedere automobilist moet kunne tijdig stoppen, ook voor onvoorziene hindernissen.
Graag bronvermelding vanwaar u dergelijke onzin orakelt.

Streepje proza uit de wegcode:
10.1.
1° Elke bestuurder moet zijn snelheid regelen zoals vereist wegens de aanwezigheid van andere weggebruikers, in ’t bijzonder de meest kwetsbaren, de weersomstandigheden, de plaatsgesteldheid, haar belemmering, de verkeersdichtheid, het zicht, de staat van de weg, de staat en de lading van zijn voertuig; zijn snelheid mag geen oorzaak zijn van ongevallen, noch het verkeer hinderen.
2° De bestuurder moet, rekening houdend met zijn snelheid, tussen zijn voertuig en zijn voorligger een voldoende veiligheidsafstand houden.
3° De bestuurder moet in alle omstandigheden kunnen stoppen voor een hindernis die kan worden voorzien.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”