Rijden onder invloed van iemand met mijn wagen

Dvoka
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Rijden onder invloed van iemand met mijn wagen

#1 , 25 okt 2023 10:56

Wat kan er gebeuren als mijn vriend wordt tegen gehouden of betrokken is bij een ongeval met mijn wagen en onder invloed is. Ik betrap hem er regelmatig op onder invloed thuis te komen na nuchter te zijn vertrokken.
Hij heeft een gerechtelijk verleden waarbij zijn auto twee jaar geleden in beslag is genomen omwille van middelenmisbruik.

Franciscus
Berichten: 38616

#2 , 25 okt 2023 15:42

Is hij op dit ogenblik in het bezit en ook bij hebben van een geldig RB?

Inazuma
Berichten: 9781
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 25 okt 2023 16:07

Wat kan er gebeuren als mijn vriend wordt tegen gehouden of betrokken is bij een ongeval met mijn wagen en onder invloed is.
Je verzekering die je opzegt
Of bij ongeval in dronken / gedrogeerde toestand kan je verzekering de aan de tegenpartij betaalde kosten terugvordert

Staat hij mee opgegeven als geregeld bestuurder ?
Indien niet en ze kunnen bewijzen dat hij regelmatig met de auto rijdt, terwijl dat risico (hoog, gezien blijkbaar verleden) niet aangegeven is aan de verzekering, kan men spreken van verzekeringsfraude
Ik betrap hem er regelmatig op onder invloed thuis te komen na nuchter te zijn vertrokken.
Tijd om dat te stoppen dus, toch met jouw auto.
Hij heeft een gerechtelijk verleden waarbij zijn auto twee jaar geleden in beslag is genomen omwille van middelenmisbruik.
Màg hij wel met een auto rijden ?
Want als ze je auto al in beslag nemen, is er doorgaans wet iets stevig mis ... die verdwijnt normaal pas nà dat rijbewijs al verdween ...

Heb je zijn rijbewijs sindsdien of recent nog gezien ?

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”