Probleem nefast foutparkeerder

calyptus
Topic Starter
Berichten: 7

Probleem nefast foutparkeerder

#1 , 03 okt 2023 17:55

In mijn privé-carport stonden geregeld klanten van en de auto van mijn buur. Na meerdere malen aan te spreken en elk smoesje onder de zon gehoord te hebben, heb ik daar losvijsbaar fietsrek ingezet, zodat ze hun auto kapotrijden als ze erin rijden.
In plaats van erin te staan, gaan ze er nu gewoon voorstaan, zodat ik nog meer problemen heb indien ik in de carport sta en weg probeer te geraken. Politie heeft tot op heden altijd gezegd dat ik het minnelijk moet oplossen maar mijn auto staat weer compleet geblokkeerd en aanbellen doet niks, dus ik ben het beu.

De persoon heeft al meerdere keren vastgezeten voor drugsdealen, dus dan kan je het type volk dat er parkeert al raden. Vaak spreken ze geen enkele relevante landstaal als ik ze aanspreek, of lopen ze gewoon door.

In hoeverre kan ik takelrecht van zowel in mijn carport, als voor mijn carport staan afdwingen?

Mogelijk een belangrijk detail: vaak zijn het buitenlandse nummerplaten, als dat relevant is. Franse en Nederlandse nummerplaten.

mava105
Berichten: 22313
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 03 okt 2023 20:00

Plaats een beugel met een plaatje "privaat parking"

LeenW
Berichten: 12899

#3 , 03 okt 2023 20:23

Politie dient hier toch op te treden als de inrit geblokkeerd wordt?

Reclame

calyptus
Topic Starter
Berichten: 7

#4 , 04 okt 2023 18:01

Politie dient hier toch op te treden als de inrit geblokkeerd wordt?
De wijkagent woont hier rechtover en doet nog niks omdat ze weten dat het de buur is. Daarom net een zo sterk mogelijke case maken dat ik niet voor de eventuele takelkosten moet opdraaien.

calyptus
Topic Starter
Berichten: 7

#5 , 04 okt 2023 18:01

Plaats een beugel met een plaatje "privaat perking"
Gezien het een open carport is, is een bord met" inrit vrijhouden en niet parkeren", met het takelteken, voldoende?

Inazuma
Berichten: 9807
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 04 okt 2023 18:26

Politie dient hier toch op te treden als de inrit geblokkeerd wordt?
Dient, maar doet het niet ...

Inazuma
Berichten: 9807
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 04 okt 2023 18:32

Staan de voertuigen die u blokkeren op de openbare weg ?
Dan kan politie optreden.
Op privé-grond niet.

NL en F nummerplaten "op bezoek" bij ene die reeds veroordeeld is voor drugfeiten ?
En politie onderneemt niets ... :roll:

Likes
Berichten: 314
Juridisch actief: Nee

#8 , 04 okt 2023 22:00

NL en F nummerplaten "op bezoek" bij ene die reeds veroordeeld is voor drugfeiten ?
En politie onderneemt niets ... :roll:
Als het al zo is dat de buurman ooit veroordeeld geweest is voor drugfeiten, is dat nog geen rechtvaardiging om te takelen op privéterrein.

En het is niet omdat TS denkt dat er niets ondernomen wordt (tegen de hypothetische drugdealer en zijn klanten)dat het ook werkelijk zo is

Franciscus
Berichten: 38659

#9 , 04 okt 2023 23:25

U moet de wijkinspecteur niet aanspreken maar bellen naar 101 en vragen een interventie-eenheid ter plaatse te laten komen gezien u (dringend) weg moet.

mbbs1024
Berichten: 478

#10 , 05 okt 2023 00:23

Of klacht indienen bij de politiecommissaris, omdat de wijkinspecteur of andere agenten weigeren om op te treden.
Of misschien de burgemeester aanspreken, dat is het hoofd van de politie, en die moet binnenkort toch ook naar stemmen hengelen, in verkiezingstijden willen politici al wat meer doen.

calyptus
Topic Starter
Berichten: 7

#11 , 06 okt 2023 12:26

Er hangt nu duidelijk bordje dat parkeren of de inrit blokkeren tot takelen leidt. Nu is er geen enkel onzinexcuus mogelijk.

calyptus
Topic Starter
Berichten: 7

#12 , 06 okt 2023 12:29

NL en F nummerplaten "op bezoek" bij ene die reeds veroordeeld is voor drugfeiten ?
En politie onderneemt niets ... :roll:
Als het al zo is dat de buurman ooit veroordeeld geweest is voor drugfeiten, is dat nog geen rechtvaardiging om te takelen op privéterrein.

En het is niet omdat TS denkt dat er niets ondernomen wordt (tegen de hypothetische drugdealer en zijn klanten)dat het ook werkelijk zo is
Of er iets ondernomen wordt tegen het drugsdealen is nvt hier, het gaat hier over het feit dat mijn carport wordt ingenomen/geblokkeerd door deze personen en de politie niks deed. One step at a time.

calyptus
Topic Starter
Berichten: 7

#13 , 18 nov 2023 10:29

Korte update: probleem is opgelost door het steeds contacteren van de politie, geen auto's meer en de persoon zit terug in de cel, zijn dochters wonen er nu alleen.

Faith in police restored, al snap ik niet waarom dit niet kon vanaf dag 1.

Inazuma
Berichten: 9807
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#14 , 18 nov 2023 15:00

Kan natuurlijk dat hij al in 't oog gehouden werd in een "groter" dossier, bvb waarom hij terug in cel zit, dan gaan ze die niet lastig vallen voor een parkeerprul

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”