Gewezen op rijstijl, maar geen pv?

Dennis1785
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Gewezen op rijstijl, maar geen pv?

#1 , 25 sep 2023 18:53

Beste,

Vandaag een tik op de vingers gekregen van een agent, ik denk ik eigen wagen en buiten dienst.

Hij liet me aan de kant gaan en gaf me een flinke uitbrander die ik eerlijk gezegd wel verdiende.

Ik was 2 maal over een volle lijn gereden. 1 met het inhalen en 1 toen ik aan de afrit van de a12, 3m over de pechstrook reed omdat er file was. Dan nog 1 maal iemand ingehaald en volgens de agent veel te gevaarlijk terug invoegde...

Blijkbaar was hij me al een tijd in de gaten aan het houden en heeft me dan in een klein straatje te kennen gegeven dat hij politie was, en heeft me aangemaand te stoppen.

Ik besefte goed genoeg wat er gebeurt was en zei dit ook direct tegen de agent, dat het niet van mijn gewoonte is en dat er meerdere factoren aan de oorzaak liggen. Persoonlijk, en mede een slechte maandag gehad op het werk...

Hij zei me dat ik van geluk mag spreken dat hij er geen pv ging voor opstellen maar dat ik wel als een ezel rijd! En dat ik me er van bewust moet worden, ook richting de andere weggebruikers toe... Hij zei me dat hij mijn dag nog slechter had kunnen maken maar dat hij me deze keer zou laten.

Hij rijd meer rond en als ik volgende keer nog zo'n rijstijl zou aannemen, zou hij me zeker opschrijven.

Nu zit ik na al bijna 4u nog vol met stress, ik ben nog nooit met politie in aanraking geweest en al zeker niet voor de politierechtbank (wegens de overtredingen)! 1x snelheidsboete gehad in mijn 15 jaar dat ik rondrijd.

Er is me niets gevraagd van boorddocumenten of mijn identiteitskaart...

Ga ik hier nog iets van horen of zou de agent gezien hebben dat ik lijkbleek wegtrok en me besefte van de fouten die ik begaan had? En het hierbij laten? Ik weet het niet...

Alvast bedankt!

Groetjes,

Dennis

LeenW
Berichten: 12944

#2 , 25 sep 2023 19:00

Bij gebrek aan glazen bol, gaat niemand hier uw toekomst kunnen voorspellen.

Drone
Berichten: 3040
Locatie: st-niklaas

#3 , 25 sep 2023 21:50

het niet opvragen van uw id kaart of de boorddocumenten wilt niet zeggen dat er geen PV kan volgen, het noteren van uw nummerplaat is voldoende om tot "identificatie" over te gaan.

u mag momenteel blij zijn dat uw rijbewijs niet ter plaatse werd ingetrokken, maar die kans bestaat nog altijd als u geen minnelijke schikking zou krijgen en voor de politierechtbank word gedaagd.

dat de agent niet in "functie" was (wat ze altijd zijn) doet er niet toe.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”