Gasboete betwistbaar of niet?

wingman
Topic Starter
Berichten: 220
Locatie: Vlaanderen

Gasboete betwistbaar of niet?

#1 , 08 sep 2023 16:24

Ik kreeg deze GASboete in de bus.
Ik betwist het inrijden in deze straat niet en had ook duidelijk het bord met pijl enkele richting gezien.
Echter staat er links een bord C3 wat ik dus niet gezien heb. Welk nut heeft het bord met de pijl dan?
Afbeelding
Het is godgeklaagd dat diegene die preekt geen god is maar zich toch beter waant dan zijn onderdanen.

LeenW
Berichten: 12866

#2 , 08 sep 2023 16:44

Het is vrij onleesbaar, maar ik vermoed dat dit is voor de uitzonderingen op de C3 die hier wel in mogen.

Inazuma
Berichten: 9788
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 08 sep 2023 17:38

GAS boetes STEEDS betwisten
Kan ongestraft binnen de 30 dagen, dus laat ze er maar wat voor werken :!:

Vermeld dat u het rechts geplaatste bord in het donker, en uitkijkend voor de andere weggebruikers (zichtbaar op de foto's) niet herkende als een verbodsbord C3, aangezien het volgens de de beelden in het GAS-PV en op Google Streetview van maart 2023 al minstens sinds 5 maanden niet meer conform de vorm is voor een C3 wegens een u onbekende zwarte tekening midden op de witte schijf , en een gele onderbreking in de normaal ononderbroken rode rand, van wat de vaststeller ten onrechte claimt dat het nog steeds een bord C3 zou zijn

https://goo.gl/maps/8kNqusAgJAViHZpm8

Zeker op de foto bij het GAS-PV is het bord ONherkenbaar als C3
Ik was me echt al aan het afvragen wàt het eigenlijk was ... in Hent kan alles ongeveer


Stad Gent dient haar verkeerstekens beter te onderhouden, zodat ze zichtbaar & herkenbaar blijven voor wat de stad er mee wil bereiken.


Art 5 van verkeersreglement stelt dat verkeerstekens regelmatig dienen te zijn naar de vorm - en daarmee wordt niet louter de geometrische vorm bedoeld, om te gelden :

Artikel 5. Bindende kracht van de verkeerstekens

De weggebruikers moeten de verkeerslichten, verkeersborden en wegmarkeringen in acht nemen wanneer deze regelmatig zijn naar de vorm, voldoende zichtbaar zijn en overeenkomstig de voorschriften van dit reglement zijn aangebracht.



Het bord links legt geen verbod op, het is slechts een herhaling.
En ziet u ook nagenoeg niet aangezien u van de linkerkant ingedraaid kwam
(dat staat er omdat het bord rechts moeilijk zichtbaar is voor wie van rechts komt ingedraaid ...)

Reclame

Sirkii
Berichten: 5425

#4 , 08 sep 2023 18:45

Inderdaad frustrerend dat het verbodsbord als secondair bord geplaatst werd. Zou “moeten” omgekeerd zijn. t Is mij onduidelijk waarom ze dit “overal” zo doen. Ben zo zelf enige tijd geleden in die “val” getrapt. k Denk niet dat protesteren iets zal opleveren omdat bij mijn weten de opstelling spijtig genoeg ok is.

wingman
Topic Starter
Berichten: 220
Locatie: Vlaanderen

#5 , 10 sep 2023 09:47

Bedankt Inazuma voor uw scherp oog.
Ik zal dit verhaal updaten na antwoord van de dienst GENT.
Het is godgeklaagd dat diegene die preekt geen god is maar zich toch beter waant dan zijn onderdanen.

wingman
Topic Starter
Berichten: 220
Locatie: Vlaanderen

#6 , 30 okt 2023 17:27

Zoals beloofd ging ik iets laten weten bij antwoord van Gent.
Ze zijn akkoord met het feit dat het bord niet voldoet aan de vereiste vorm maar schrijven dat er links ook een bord staat wat wel aan de vorm voldoet.
Ik moest dat linker bord maar gezien hebben (ik kwam van links).
Het is godgeklaagd dat diegene die preekt geen god is maar zich toch beter waant dan zijn onderdanen.

wingman
Topic Starter
Berichten: 220
Locatie: Vlaanderen

#7 , 30 okt 2023 17:29

Het is godgeklaagd dat diegene die preekt geen god is maar zich toch beter waant dan zijn onderdanen.

Inazuma
Berichten: 9788
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#8 , 01 nov 2023 19:00

EEn bord dat ze dan zo gehangen hebben, dat het vaak niet meer zichtbaar is ... achter hun bord camerabewaking :!:

https://maps.app.goo.gl/9dHyzWcJkNs2M3x17

En eens daar voorbij, hangt het linkse verbodsbord te hoog om dat nog te kunnen zien.


Als ze akkoord zijn dat het rechtse bord niet conform is, hadden ze je GAS-PV eigenlijk moeten schrappen, want dàt is het bord dat geldt :!:
Niet het linkse ...


De bal ligt wel terug in jouw kamp:
Stap je naar de politierechter - met alle risico's vandien - of niet ...
Speel je de "omgekeerde Lotto" ... of niet
Je kent je maximale winst, 58€, maar je weet nooit vooraf wat je inzet wordt ...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”