Rijden zonder keuring

055498785
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Rijden zonder keuring

#1 , 15 jul 2023 13:45

Ik ben aangehouden door de politie zonder geldig keurings bewijs. Ik had mijn auto binnengedaan in de garage en toen deze gemaakt was ben ik van de garage naar huis gereden. En toe tegengehouden door de politie. Om vervolgens de volgende dag naar de keuring te gaan.

jef007
Berichten: 1684

#2 , 15 jul 2023 14:18

factuur als bewijs?

bosprocureur
Berichten: 6862

#3 , 15 jul 2023 14:50

factuur als bewijs?
Ook dan mag je niet zonder keuring rijden. Tenzij, strikt genomen, strikt op weg naar de garage of naar huis. Aan u om dat te bewijzen...

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2341
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 jul 2023 14:53

Is een geldige reden. Heb het even opgezocht want ik had twijfels bij de terugrit naar huis. Staat echter in KB dat dit mag.

Natuurlijk hoeft politie u niet op uw woord te geloven, dus aan u om bewijs te leveren.

mava105
Berichten: 22290
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 15 jul 2023 16:15

Een paar maanden geleden moest ik ook naar de keuring, maar de wagen was toen in de garage. Hij was een paar dagen te laat klaar want een wisselstuk was te laat geleverd., Bij de autocontrol had ik een afspraak, die ik dan had afgezegd. 3 dagen later was de wagen klaar, en ik ben toen onmiddellijk van de garage naar de keuring gereden. Tussen garage en keuring heb ik zowat 10 km autostrad. Hier een kleine boete betaald voor laattijdige keuring en goedgekeurd.

Inazuma
Berichten: 9789
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 17 jul 2023 14:21

Ik ben aangehouden door de politie zonder geldig keurings bewijs.
Heb je al een PV gekregen ?

Je mag tussen huis, garagist en keuring rijden (enkel verplaatsingen van en naar 1 vd 3)
Maar dan moest je auto natuurlijk wel bij garagist staan sinds keuring vervallen is ...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”