GAS boete Parkeren Antwerpen Deurne

jld
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

GAS boete Parkeren Antwerpen Deurne

#1 , 28 jun 2023 02:39

Hey ,

Een tijd geleden is er een heraanleg gebeurd in onze straat ten voordele voor het openbaar vervoer in een bebouwde kom .

Situatie :
* Vervoer (Tram , Bus , Taxi & hulpdiensten) in het midden van de straat in 2 richtingen
* Langst elke kant van deze strook een openbare weg in 1 richting voor voertuigen
* Aan beide kanten van deze openbare weg voor voertuigen zijn evenwijdige parkeerstroken voorzien
==> Deze zijn niet aangeduid met een parkeerbord E9x alsook hebben deze parkeerplaatsen geen afbakening met witte lijnen !!
* Tussen de buitenste parkeerstroken en het fiets - en voetpad , is er nog een onverharde grasberm

Het gevolg is dat onze parkeerplaatsen wel heel smal zijn geworden nml. :
*2 meter breed aan de kant van de grasberm
*1,8 meter breed aan de kant van de Tram & Bus strook

De meeste mensen hebben reeds brokken gehad met hun wagen met de nodige kosten (spiegels afgereden , deuken , enz ... ) en parkeren dus hun wagen met 2 wielen op de grasberm en 2 wielen op de parkeerstrook . Echter vorige week hebben velen een GAS boete gekregen omdat we zogezegd niet correct geparkeerd staan alhoewel we geen voetgangers , fietsers en andere weggebruikers in gevaar brengen maar enkel zelf een beetje willen opletten voor ons eigen materiaal :roll:

Staat deze GAS boete nu niet op losse pootjes ?
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de minimum breedte van een parkeerplaats 2,2 meter dient te zijn , is dit correct ?
Dienen de parkeerplaatsen ook niet gemarkeerd te worden dmv. witte wegmarkeringen en/of een bordaanduiding E9x ?
Kunnen we dit doortrekken naar de rechtbank om dit euvel op te lossen met het plaatsen van E9f borden (deels parkeren op berm) zodat er geen toekomstige discussies en GAS boetes meer zijn ?

Alvast bedankt voor de reakties
Mvg jl

Inazuma
Berichten: 9785
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 28 jun 2023 16:56


* Tussen de buitenste parkeerstroken en het fiets - en voetpad , is er nog een onverharde grasberm
Is die grasberm verhoogd of gelijkgronds :?:

Gelijkgronds: dan MOET u daar zelfs op parkeren ...
In dat geval zit je in een herhaling van het scenario in Brasschaat :mrgreen:
Daar vervolgde men ook mensen die ... reglementair op gelijkgrondse berm geparkeerd stonden


Foto :?:
Of streetview als de heraanleg er al op staat ?

Echter vorige week hebben velen een GAS boete gekregen
Wat is de inbreuk - ook de omschrijving graag, want ander moeten we in Antwerps GAS-reglement gaan zoeken ...
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de minimum breedte van een parkeerplaats 2,2 meter dient te zijn , is dit correct ?
Geen wettelijke vereiste ...
Dienen de parkeerplaatsen ook niet gemarkeerd te worden dmv. witte wegmarkeringen en/of een bordaanduiding E9x ?
Neen
In principe mag u overal parkeren waar het niet verboden is door borden of regels ...
Kunnen we dit doortrekken naar de rechtbank om dit euvel op te lossen met het plaatsen van E9f borden
Neen, zoiets moet u aan de gemeenteraad of districtsraad vragen

Franciscus
Berichten: 38617

#3 , 28 jun 2023 23:08

Ik vermoed Deurne van pakweg Makro op Turnhoutsebaan naar August Van de Wielelei vooral richting Antwerpen.
Bij mijn weten heeft Stad Antwerpen de aannemer nooit in gebreke gesteld wegens foute aanleg. Is daar al zo van ik denk iets van ongeveer 2005 ?

Reclame

jld
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 jun 2023 00:33

@Inazuma
Is die grasberm verhoogd of gelijkgronds :?:
==> Verhoogd
Wat is de inbreuk - ook de omschrijving graag
==> Momenteel enkel via folder tussen ruitenwisser , officiële kennisgeving volgt later
Foto :?:
==> Afbeelding

@Franciscus
Is daar al zo van ik denk iets van ongeveer 2005 ?
==> Correct maar om één of andere reden begint men nu moeilijk te doen alhoewel we altijd zo hebben gestaan met ons voertuig (en nog steeds zo staan)

Inazuma
Berichten: 9785
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 30 jun 2023 16:21

@Inazuma
Is die grasberm verhoogd of gelijkgronds :?:
==> Verhoogd
Als je binnen de bebouwde kom stond, wordt dat parkeren op trottoir of verhoogde berm
2de graads inbreuk
116€ + 10€ kosten


Tip: Parkeren voorbij het bord einde bebouwde kom, of aan de andere kant, voor het bord begin bebouwde kom ...

LeenW
Berichten: 12866

#6 , 30 jun 2023 17:20

Ik vind uw redenering hier toch wel fout. Opletten voor uw materiaal zou moeten betekenen dat u een parkeerplaats zoekt die wel voorzien is op de breedte van uw wagen, niet dat u zich fout parkeert om toch maar "voor de deur" te kunnen staan.

Issued
Berichten: 1233

#7 , 30 jun 2023 22:35

@Inazuma
Is die grasberm verhoogd of gelijkgronds :?:
==> Verhoogd
Als je binnen de bebouwde kom stond, wordt dat parkeren op trottoir of verhoogde berm
2de graads inbreuk
116€ + 10€ kosten


Tip: Parkeren voorbij het bord einde bebouwde kom, of aan de andere kant, voor het bord begin bebouwde kom ...
Parkeren zit in gas in Antwerpen dus geen euro kosten.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”