Beslissing gerechtsdokter ! Help

Thomasthomas
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Beslissing gerechtsdokter ! Help

#1 , 10 jun 2023 22:28

Even een vraag. Ik had een ongeluk gehad met een testrit van een quad, ik was tegen een boom gevlogen maar de avond voordien had ik geblowt. Mijn ongeluk was zeker niet naar aanleiding van dat gebruik & er waren ook geen 3den bij betrokken. Ik moest een speekseltest afleggen en die was positief op thc.. ik ben dan ook direct gestopt met blowen. Ik had al wat urinetesten gedaan bij de huisarts en die waren dan ook negatief. Ik moest op consultatie bij de gerechtsdokter. Ik had van die zelfde week een negatief urine resultaat mee bij hem. Hij had ook niks van kenmerken aan mij dat ik nog zou blowen. Nu was het blijkbaar bij hem wel nog positief in mijn urine terwijl ik van paar dagen voordien een NEGATIEF resultaat had.. ook een week of 2 daarna nog eens geplast en weer negatief en nu zou hij me rijongeschikt verklaard hebben en zou ik 6maand mijn rijbewijs moeten afgeven. Kan ik hier nog iets aan doen? Want dit is echt niet eerlijk als andere resultaten negatief zijn!!!

LeenW
Berichten: 12867

#2 , 10 jun 2023 23:04

Het zijn de officiële tests die hier gaan tellen, beide positief.

Thomasthomas
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 jun 2023 23:17

Het zijn de officiële tests die hier gaan tellen, beide positief.
Ja maar uirne staal van de huisarts was ook van een erkend labo en dat was negatief.. cannabis blijft lang in urine & als ik bij de gerechtsdokter positief was en een week later bij de huisarts negatief dan klopt er toch iets niet hoor

Reclame

LeenW
Berichten: 12867

#4 , 10 jun 2023 23:42

Maar u geeft zelf toe gebruikt te hebben de avond voordat u met een voertuig ging rijden, dan kan er toch geen discussie zijn?

Zie bv. hier dat cannabis niet om een nachtje afgebroken gaat zijn:
https://www.cannabishulp.be/cannabis-faq

Thomasthomas
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 jun 2023 07:20

Maar u geeft zelf toe gebruikt te hebben de avond voordat u met een voertuig ging rijden, dan kan er toch geen discussie zijn?

Zie bv. hier dat cannabis niet om een nachtje afgebroken gaat zijn:
https://www.cannabishulp.be/cannabis-faq
Ja oke maar dat was in oktober. Ik ben toen direct gestopt om clean te zijn. En dat was ik ook volgens het labo in maart. Maar paar dagen nadien was ik bij die gerechtsdokter wel nog positief. Maar een week erna bij het labo hier wel weer negatief.

mava105
Berichten: 22286
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 11 jun 2023 08:30

Mogelijk zijn de testen bij de gerechtsdokter nauwkeuriger en grondiger. Het zijn dan ook de enige die officieel van tel zijn.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”