Intrekken rijbewijs 3 jaar na uitspraak?

Ivanders
Topic Starter
Berichten: 11

Intrekken rijbewijs 3 jaar na uitspraak?

#1 , 08 jun 2009 15:29

Geachte,

Ik heb vandaag bezoek gehad van de wijkagent.
deze had de mededeling dat mijn rijbewijs dat hij mijn rijbewijs moest invorderen. In verband met ene verkeersovertreding die uitgesproken was 26-06-2006.

Kan dit zo maar (bijna) 3 jaar na uitspraak?

mvg.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 10 jun 2009 12:11

“Art.46.De *Koning bepaalt de formaliteiten die moeten worden vervuld met betrekking tot de uitvoering van de vervallenverklaringen van het recht tot sturen.“(Wegverkeerswet 16 maart 1968).

* “Art.67.Hij die een verval van het recht tot sturen heeft opgelopen, is gehouden bij de griffier van het gerecht dat de beslissing heeft uitgesproken, te laten toekomen, naargelang het geval :1° het rijbewijs waarvan hij houder is, wanneer het gaat om verval van het recht tot sturen van een motorvoertuig waarvoor het document is afgegeven...Deze formaliteit moet vervuld worden binnen de 4 dagen na de dag waarop het openbaar ministerie de kennisgeving aan de veroordeelde heeft gedaan, overeenkomstig artikel 40 van de wet...”(23 MAART 1998. - Koninklijk besluit betreffende het rijbewijs).

“Art.92.Correctionele straffen verjaren door verloop van vijf jaren,te rekenen van de dagtekening van de dag waarop het in eerste aanleg gewezen vonnis niet meer kan worden bestreden bij wege van hoger beroep...“(Strafwetboek 8 juni 1867).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 10 jun 2009 19:20

vermoedelijk zal u gesignaleerd hebben gestaan omdat u uw rijbewijs (nooit) hebt binnengebracht en is dit nu uitgekomen - vb door de verkiezingen

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”