Staandehouding roekeloosrijgedrag

Jhonny
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

Re: Staandehouding roekeloosrijgedrag

#16 , 11 mei 2023 09:26

Roekeloos rijgedrag staat te wijten aan snelheid staat in het PV. op de dashcam beelden heb ik inderdaad bevestigd meermaals dat ik 70 rij in een 50 zone,
Is niet noodzakelijk roekeloos
Vraag is hoe je op die beelden rijdt
Als dat gewoon 70 is ipv 50, is dat gewoon te rap, niet noodzakelijk roekeloos ...

Maar zoals gezegd dat wordt normaal afgehandeld per overschrijving ...
Het negeren van het politiebevel doelt erop dat ik niet onmiddelijk een busstopstrook ben opgereden toen ik de blauwe lichtjes zag. Ik ben onmiddelijk naar rechts beginnen pinken (om aan te tonen dat ik ze gezien heb), maar besloot de straat 50 meter na de busstrook in te slaan omdat ik daar gewoon veilig kon stilstaan ipv op een busstrook op de openbare weg. Dat is volgens hun het negeren van een bevel.
Daar blijft dus ook niets van over als dat ook zo te zien is op je dashcam ...
Denigrerend ben ik nooit geweest, terwijl de agenten aan het roepen waren heb ik niet anders gedaan dan mij geexcuseerd voor de overdreven snelheid.
`
En dat staat allemaal mooi op je dashcam :?:

Dat wordt een mooie zitting ...
Dan rest enkel de snelheidsovertreding, en de rest is drukdoenerij en opblazen van een PV ...

Aangezien je al 15 dagen je rijbewijs kwijt was, zou je zelfs opschorting van straf kunnen vragen: je bent al gestraft
Of de eenvoudige schuldigverklaring, voor een snelheidsovertreding dan.
En vrijspraak voor alle andere punten.
Dan moet je dashcam wel tonen wat je hier stelt ...

De speekseltest was positief bij het afnemen (dat resultaat heb ik nooit gezien) op cannabis/THC.
2 uur later eenmaal in het bureau was diezelelfde test ineens negatief, zo staat het ook in het PV.
Maar toen was er al gebeld om je rijbewijs in te trekken ?
Of wanneer hebben ze dat juist gedaan ?


Letterlijk hetzelfde test materiaal dat negatief was ?
Want da's alvast de eerste keer dat ik hoor dat een + test ineens - geworden zou zijn.
Politie-agenten die daar ervaring mee hebben ?


Of dezelfde test (ttz een speekseltest) terug gedaan met een andere tester ?

Ik heb voor de zekerheid 1 dag later een urinestaal laten nemen via de huisarts om aan te tonen dat ik helemaal niks van drugs doe. Die resultaten bevestigen dat ook, ik neem ook geen medicatie oid.
Op zich telt die enkel als analyses in een door de overheid erkend lab uitgevoerd werden, maar neem resultaten iig mee als je voorkomt.

Ik heb eerlijk gezegd zelfs zo'n vermoeden dat je test nooit positief was ...

Mocht ik toch niet gedagvaard worden krijg ik daar dan ook een bericht van of niet?
Neen
Als "dader" hoor je nooit of iets geseponeerd werd
Je hoort dan gewoon ... niks meer
Ik reed te rap maar niet roekeloos, omdat ze niet konden vaststellen hoe snel ree ik dus roekeloos. Ik volg die redenatie volledig niet, maar zo staat het wel in de PV.

Ja, alles staat netjes op een dashcam video van 20 minuten. De agenten verzetten meermaals hun stem terwijl ik blijf zeggen dat ik mij excuseer voor mijn overdreven snelheid maar daar verder ook niks aan kan doen behalve zorgen dat het niet meer voorvalt in de toekomst.

De drugtest was volgens hun dus positief bij het afnemen, zodus een instant intrekking van het rijbewijs, eenmaal de drugshond langskwam om mijn auto te doorzoeken en niks vond waren we toch een 2-tal uur verder en werd ik meegenomen naar het politiebureau, ik zou daar een uitgebreidere test moeten doen welke naar het labo zou gestuurd worden. Daar kreeg ik na een halfuur daar te zitten te horen dat er goed nieuws was: de drugstest bleek ineens toch negatief aan te geven, zodus was een nieuwe test niet nodig.
Het slechte nieuws volgens de agenten is dat ze mijn rijbewijs toch intrekken omtren roekeloos rijgedrag en daar zou ook toestemming voor gegeven zijn vanuit de onderzoeksrechter die ze opgebeld zouden hebben.

De 3 redenen voor het afnemen van de drugstest volgens de PV waren overigens: snel rijden, gestresseerd en een spraakwaterval. De laatste 2 redenen lijken mij enorm van de boom gerukt, ik ben een enorm sociaal persoon vandaar de spraakwaterval en de stress kwam voornamelijk omdat er 8 politieagenten rond mij stonden en mij van alles aan het beschuldigen waren. Dat is de logica zelfe.


Die vermoedens had ik ook al lang, al vanaf afname. Want ik deed nooit drugs, het is simpelweg onmogelijk dat die test positief kon zijn. (medicatie kan ook geen factor zijn, die neem ik niet). Dat hij dan 2 uur later toch negatief uitdraait is bijzonder en ik heb dit nog nooit eerder gehoord.

Ik heb de video nog steeds, mocht iemand hem willen zien kan je mij een DM sturen :-) het zou me enorm helpen als iemand hier zijn inzicht kan in uitspreken want ergens heb ik toch wat schrik om voor te komen. Ik moet praktisch alles betwisten wat de agenten mij opleggen, het lijkt me sterk dat de politierechter hierin meegaat.

Franciscus
Berichten: 38678

#17 , 11 mei 2023 11:44

8 politieinspecteurs???
Wat was daar dan aan de hand?
Zijn dan 4 interventie-eenheden?

Jhonny
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#18 , 11 mei 2023 12:45

8 politieinspecteurs???
Wat was daar dan aan de hand?
Zijn dan 4 interventie-eenheden?
2 anonieme wagens die me aan de kant zette, reden samen achter elkaar en vervolgens nog een extra patrouille die met de hond kwam alhoewel die weinig hebben gezegd/gevraagd/gedaan.

Reclame

Issued
Berichten: 1237

#19 , 11 mei 2023 17:21

Een drugstest dient men nu een bepaalde tijd af te lezen cfr 10 min. Alle lijntjes die er dan niet staan tellen als positief. Het kan zijn dat er nadien alsnog extra lijntjes verschijnen maar dat mag eigenlijk niet mee tellen. Vermoedelijk zijn ze in de war geraakt omdat er na meer dan twee uur een lijntje extra is verschenen. Die drugtesten mogen niet te koud bewaard worden en de koude kan inderdaad een negatief effect hebben op de test.

Dat roekeloos rijgedrag is vermoedt ik onder artikel 10.1.1° gezet: onaangepast rijgedrag. Dat artikel wordt veelal gebruikt voor personen die te snel rijden maar waarbij de snelheid niet is vastgesteld door een geijkt apparaat.

jehowi
Berichten: 80
Juridisch actief: Nee

#20 , 14 mei 2023 02:27

Roekeloos rijgedrag staat te wijten aan snelheid staat in het PV. op de dashcam beelden heb ik inderdaad bevestigd meermaals dat ik 70 rij in een 50 zone,
Is niet noodzakelijk roekeloos
Vraag is hoe je op die beelden rijdt
Als dat gewoon 70 is ipv 50, is dat gewoon te rap, niet noodzakelijk roekeloos ...

Maar zoals gezegd dat wordt normaal afgehandeld per overschrijving ...
Het negeren van het politiebevel doelt erop dat ik niet onmiddelijk een busstopstrook ben opgereden toen ik de blauwe lichtjes zag. Ik ben onmiddelijk naar rechts beginnen pinken (om aan te tonen dat ik ze gezien heb), maar besloot de straat 50 meter na de busstrook in te slaan omdat ik daar gewoon veilig kon stilstaan ipv op een busstrook op de openbare weg. Dat is volgens hun het negeren van een bevel.
Daar blijft dus ook niets van over als dat ook zo te zien is op je dashcam ...
Denigrerend ben ik nooit geweest, terwijl de agenten aan het roepen waren heb ik niet anders gedaan dan mij geexcuseerd voor de overdreven snelheid.
`
En dat staat allemaal mooi op je dashcam :?:

Dat wordt een mooie zitting ...
Dan rest enkel de snelheidsovertreding, en de rest is drukdoenerij en opblazen van een PV ...

Aangezien je al 15 dagen je rijbewijs kwijt was, zou je zelfs opschorting van straf kunnen vragen: je bent al gestraft
Of de eenvoudige schuldigverklaring, voor een snelheidsovertreding dan.
En vrijspraak voor alle andere punten.
Dan moet je dashcam wel tonen wat je hier stelt ...

De speekseltest was positief bij het afnemen (dat resultaat heb ik nooit gezien) op cannabis/THC.
2 uur later eenmaal in het bureau was diezelelfde test ineens negatief, zo staat het ook in het PV.
Maar toen was er al gebeld om je rijbewijs in te trekken ?
Of wanneer hebben ze dat juist gedaan ?


Letterlijk hetzelfde test materiaal dat negatief was ?
Want da's alvast de eerste keer dat ik hoor dat een + test ineens - geworden zou zijn.
Politie-agenten die daar ervaring mee hebben ?


Of dezelfde test (ttz een speekseltest) terug gedaan met een andere tester ?

Ik heb voor de zekerheid 1 dag later een urinestaal laten nemen via de huisarts om aan te tonen dat ik helemaal niks van drugs doe. Die resultaten bevestigen dat ook, ik neem ook geen medicatie oid.
Op zich telt die enkel als analyses in een door de overheid erkend lab uitgevoerd werden, maar neem resultaten iig mee als je voorkomt.

Ik heb eerlijk gezegd zelfs zo'n vermoeden dat je test nooit positief was ...

Mocht ik toch niet gedagvaard worden krijg ik daar dan ook een bericht van of niet?
Neen
Als "dader" hoor je nooit of iets geseponeerd werd
Je hoort dan gewoon ... niks meer
Ik reed te rap maar niet roekeloos, omdat ze niet konden vaststellen hoe snel ree ik dus roekeloos. Ik volg die redenatie volledig niet, maar zo staat het wel in de PV.

Ja, alles staat netjes op een dashcam video van 20 minuten. De agenten verzetten meermaals hun stem terwijl ik blijf zeggen dat ik mij excuseer voor mijn overdreven snelheid maar daar verder ook niks aan kan doen behalve zorgen dat het niet meer voorvalt in de toekomst.

De drugtest was volgens hun dus positief bij het afnemen, zodus een instant intrekking van het rijbewijs, eenmaal de drugshond langskwam om mijn auto te doorzoeken en niks vond waren we toch een 2-tal uur verder en werd ik meegenomen naar het politiebureau, ik zou daar een uitgebreidere test moeten doen welke naar het labo zou gestuurd worden. Daar kreeg ik na een halfuur daar te zitten te horen dat er goed nieuws was: de drugstest bleek ineens toch negatief aan te geven, zodus was een nieuwe test niet nodig.
Het slechte nieuws volgens de agenten is dat ze mijn rijbewijs toch intrekken omtren roekeloos rijgedrag en daar zou ook toestemming voor gegeven zijn vanuit de onderzoeksrechter die ze opgebeld zouden hebben.

De 3 redenen voor het afnemen van de drugstest volgens de PV waren overigens: snel rijden, gestresseerd en een spraakwaterval. De laatste 2 redenen lijken mij enorm van de boom gerukt, ik ben een enorm sociaal persoon vandaar de spraakwaterval en de stress kwam voornamelijk omdat er 8 politieagenten rond mij stonden en mij van alles aan het beschuldigen waren. Dat is de logica zelfe.


Die vermoedens had ik ook al lang, al vanaf afname. Want ik deed nooit drugs, het is simpelweg onmogelijk dat die test positief kon zijn. (medicatie kan ook geen factor zijn, die neem ik niet). Dat hij dan 2 uur later toch negatief uitdraait is bijzonder en ik heb dit nog nooit eerder gehoord.

Ik heb de video nog steeds, mocht iemand hem willen zien kan je mij een DM sturen :-) het zou me enorm helpen als iemand hier zijn inzicht kan in uitspreken want ergens heb ik toch wat schrik om voor te komen. Ik moet praktisch alles betwisten wat de agenten mij opleggen, het lijkt me sterk dat de politierechter hierin meegaat.
U heeft heel veel geluk gehad, meneer. De drugstest moet na een tiental minuten afgelezen worden. Is ze dan positief, dan blijft ze positief. Na verloop van tijd (bijvoorbeeld door de warmte in de omgeving, tijdsverloop...) verandert IEDERE speekseltest naar een negatieve test. Het lijntje dat na een tiental minuten niet verschijnt, wordt nadien alsnog zichtbaar als je maar lang genoeg wacht. Dat een speekseltest na twee uur plots "negatief" geeft, is dus logisch. De vaststellende agenten zullen dit niet geweten hebben.

Inazuma
Berichten: 9808
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#21 , 14 mei 2023 09:22

U heeft heel veel geluk gehad, meneer. De drugstest moet na een tiental minuten afgelezen worden. Is ze dan positief, dan blijft ze positief. Na verloop van tijd (bijvoorbeeld door de warmte in de omgeving, tijdsverloop...) verandert IEDERE speekseltest naar een negatieve test. Het lijntje dat na een tiental minuten niet verschijnt, wordt nadien alsnog zichtbaar als je maar lang genoeg wacht. Dat een speekseltest na twee uur plots "negatief" geeft, is dus logisch. De vaststellende agenten zullen dit niet geweten hebben.
"Veel geluk" is natuurlijk relatief
Vraagsteller stelt niks gebruikt te hebben ... test bij dokter nadien was ook clean.
Is wel 15 dagen rijbewijs kwijt geweest voor iets dat normaal per OI geregeld wordt ...

Vraag is of er nog een staal voor speekselanalyse genomen werd door politie. :?:


Wel handig om weten dan AL die testen uiteindelijk negatief worden. :idea: :wink:

Issued
Berichten: 1237

#22 , 14 mei 2023 20:04

Dat laatste is niet waar. Niet alle testen worden uiteindelijk negatief.

Inazuma
Berichten: 9808
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#23 , 14 mei 2023 20:46

Dat laatste is niet waar. Niet alle testen worden uiteindelijk negatief.
Wat is het nu ... :?:

Ik zou verwachten dat zo'n testen minstens consistent reageren ...

Issued
Berichten: 1237

#24 , 14 mei 2023 21:50

De testen reageren consistent als je ze op het juiste ogenblik afleest.
Zwangerschapstesten mag je ook niet te laat aflezen want dat geeft ook onjuiste resultaten.

TheJudge007
Berichten: 366

#25 , 15 mei 2023 00:43

Mij gaat het niet zo zeer om de bewijslast maar wel om de vervolgstappen.
Daar zou het mijns inziens juist wel moeten om gaan indien u er, zoals ik begrepen heb, wil onderuitkomen. De bewijslast lijkt mij hier gering, en roekeloos rijgedrag is interpreteerbaar en zou moeten gestaafd worden met bewijzen/feiten. Als die 70km/h niet kan bewezen worden heeft de verbalisant hier een probleem.

Jhonny
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#26 , 18 mei 2023 21:27

Mij gaat het niet zo zeer om de bewijslast maar wel om de vervolgstappen.
Daar zou het mijns inziens juist wel moeten om gaan indien u er, zoals ik begrepen heb, wil onderuitkomen. De bewijslast lijkt mij hier gering, en roekeloos rijgedrag is interpreteerbaar en zou moeten gestaafd worden met bewijzen/feiten. Als die 70km/h niet kan bewezen worden heeft de verbalisant hier een probleem.
Uiteraard wil ik er onderuit komen, ik heb niks fout gedaan behalve te snel rijden. Ik zou voor wat ik werkelijk heb gedaan, nooit moeten voorkomen bij een politierechter echter omdat er hier (naar mijn inziens) duidelijk machtsmisbruik is geweest bij de vaststelling(en). Echter heb ik alles van bewijslast in mijn bezit, negatieve drugtest via urinestaal, dashcambeelden, en ik neem ook aanspraak op een advocaat via mijn rechtsbijstand.

Ik kreeg redelijk wat vragen in DM voor de video, dus bij deze: https://clipchamp.com/watch/5045t3LCEYY

Jhonny
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#27 , 18 mei 2023 21:29


Is niet noodzakelijk roekeloos
Vraag is hoe je op die beelden rijdt
Als dat gewoon 70 is ipv 50, is dat gewoon te rap, niet noodzakelijk roekeloos ...

Maar zoals gezegd dat wordt normaal afgehandeld per overschrijving ...


Daar blijft dus ook niets van over als dat ook zo te zien is op je dashcam ...

`
En dat staat allemaal mooi op je dashcam :?:

Dat wordt een mooie zitting ...
Dan rest enkel de snelheidsovertreding, en de rest is drukdoenerij en opblazen van een PV ...

Aangezien je al 15 dagen je rijbewijs kwijt was, zou je zelfs opschorting van straf kunnen vragen: je bent al gestraft
Of de eenvoudige schuldigverklaring, voor een snelheidsovertreding dan.
En vrijspraak voor alle andere punten.
Dan moet je dashcam wel tonen wat je hier stelt ...



Maar toen was er al gebeld om je rijbewijs in te trekken ?
Of wanneer hebben ze dat juist gedaan ?


Letterlijk hetzelfde test materiaal dat negatief was ?
Want da's alvast de eerste keer dat ik hoor dat een + test ineens - geworden zou zijn.
Politie-agenten die daar ervaring mee hebben ?


Of dezelfde test (ttz een speekseltest) terug gedaan met een andere tester ?



Op zich telt die enkel als analyses in een door de overheid erkend lab uitgevoerd werden, maar neem resultaten iig mee als je voorkomt.

Ik heb eerlijk gezegd zelfs zo'n vermoeden dat je test nooit positief was ...



Neen
Als "dader" hoor je nooit of iets geseponeerd werd
Je hoort dan gewoon ... niks meer
Ik reed te rap maar niet roekeloos, omdat ze niet konden vaststellen hoe snel ree ik dus roekeloos. Ik volg die redenatie volledig niet, maar zo staat het wel in de PV.

Ja, alles staat netjes op een dashcam video van 20 minuten. De agenten verzetten meermaals hun stem terwijl ik blijf zeggen dat ik mij excuseer voor mijn overdreven snelheid maar daar verder ook niks aan kan doen behalve zorgen dat het niet meer voorvalt in de toekomst.

De drugtest was volgens hun dus positief bij het afnemen, zodus een instant intrekking van het rijbewijs, eenmaal de drugshond langskwam om mijn auto te doorzoeken en niks vond waren we toch een 2-tal uur verder en werd ik meegenomen naar het politiebureau, ik zou daar een uitgebreidere test moeten doen welke naar het labo zou gestuurd worden. Daar kreeg ik na een halfuur daar te zitten te horen dat er goed nieuws was: de drugstest bleek ineens toch negatief aan te geven, zodus was een nieuwe test niet nodig.
Het slechte nieuws volgens de agenten is dat ze mijn rijbewijs toch intrekken omtren roekeloos rijgedrag en daar zou ook toestemming voor gegeven zijn vanuit de onderzoeksrechter die ze opgebeld zouden hebben.

De 3 redenen voor het afnemen van de drugstest volgens de PV waren overigens: snel rijden, gestresseerd en een spraakwaterval. De laatste 2 redenen lijken mij enorm van de boom gerukt, ik ben een enorm sociaal persoon vandaar de spraakwaterval en de stress kwam voornamelijk omdat er 8 politieagenten rond mij stonden en mij van alles aan het beschuldigen waren. Dat is de logica zelfe.


Die vermoedens had ik ook al lang, al vanaf afname. Want ik deed nooit drugs, het is simpelweg onmogelijk dat die test positief kon zijn. (medicatie kan ook geen factor zijn, die neem ik niet). Dat hij dan 2 uur later toch negatief uitdraait is bijzonder en ik heb dit nog nooit eerder gehoord.

Ik heb de video nog steeds, mocht iemand hem willen zien kan je mij een DM sturen :-) het zou me enorm helpen als iemand hier zijn inzicht kan in uitspreken want ergens heb ik toch wat schrik om voor te komen. Ik moet praktisch alles betwisten wat de agenten mij opleggen, het lijkt me sterk dat de politierechter hierin meegaat.
U heeft heel veel geluk gehad, meneer. De drugstest moet na een tiental minuten afgelezen worden. Is ze dan positief, dan blijft ze positief. Na verloop van tijd (bijvoorbeeld door de warmte in de omgeving, tijdsverloop...) verandert IEDERE speekseltest naar een negatieve test. Het lijntje dat na een tiental minuten niet verschijnt, wordt nadien alsnog zichtbaar als je maar lang genoeg wacht. Dat een speekseltest na twee uur plots "negatief" geeft, is dus logisch. De vaststellende agenten zullen dit niet geweten hebben.
Ik heb helemaal geen geluk gehad, de drugtest kon helemaal niet positief zijn want ik doe geen drugs noch neem ik medicatie welke een fout positief kan aangeven. Of de test is fout afgenomen, of er heeft iets anders gespeeld in het verhaal.

Jhonny
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#28 , 18 mei 2023 21:30

U heeft heel veel geluk gehad, meneer. De drugstest moet na een tiental minuten afgelezen worden. Is ze dan positief, dan blijft ze positief. Na verloop van tijd (bijvoorbeeld door de warmte in de omgeving, tijdsverloop...) verandert IEDERE speekseltest naar een negatieve test. Het lijntje dat na een tiental minuten niet verschijnt, wordt nadien alsnog zichtbaar als je maar lang genoeg wacht. Dat een speekseltest na twee uur plots "negatief" geeft, is dus logisch. De vaststellende agenten zullen dit niet geweten hebben.
"Veel geluk" is natuurlijk relatief
Vraagsteller stelt niks gebruikt te hebben ... test bij dokter nadien was ook clean.
Is wel 15 dagen rijbewijs kwijt geweest voor iets dat normaal per OI geregeld wordt ...

Vraag is of er nog een staal voor speekselanalyse genomen werd door politie. :?:


Wel handig om weten dan AL die testen uiteindelijk negatief worden. :idea: :wink:
Er is slechts 1 staal afgenomen, dat is die dat afgenomen is vrijwel onmiddelijk toen ik staande werd gehouden (zie dashcambeelden in eerdere reactie). Verder is er geen extra staal afgenomen want volgens de agenten was hij ineens negatief en zagen ze dus geen reden om een extra staal te nemen of op te sturen naar het labo (waarvoor ik in de eerste instantie dus wel voor naar het politiebureau was gebracht).

Inazuma
Berichten: 9808
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#29 , 18 mei 2023 22:31

Dat is wel zéér, zéér magertjes voor "roekeloos rijgedrag"

Waar begint die bebouwde kom ?
Want er staan pas woningen thv de bushalte ...
En daarvoor is aan niets te zien dat dit BBK is ...
Weer zo'n geval waar de bordjes in de wei staan ?

2 x 2 rijstroken met middenberm
Da's normaal 120 ...

Geen oversteekplaatsen, tenzij aan de lichten


"Niet stoppen" is duidelijk ook bij de haren getrokken
Daar aan de bushalte kon, ja
In de zijweg net verderop is voor iedereen beter ...


Zonder dashcam kwam je er hier vrij beroerd van af ... met deze beelden gaat dat wel meevallen.

Jhonny
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#30 , 19 mei 2023 22:56

Dat is wel zéér, zéér magertjes voor "roekeloos rijgedrag"

Waar begint die bebouwde kom ?
Want er staan pas woningen thv de bushalte ...
En daarvoor is aan niets te zien dat dit BBK is ...
Weer zo'n geval waar de bordjes in de wei staan ?

2 x 2 rijstroken met middenberm
Da's normaal 120 ...

Geen oversteekplaatsen, tenzij aan de lichten


"Niet stoppen" is duidelijk ook bij de haren getrokken
Daar aan de bushalte kon, ja
In de zijweg net verderop is voor iedereen beter ...


Zonder dashcam kwam je er hier vrij beroerd van af ... met deze beelden gaat dat wel meevallen.
Bebouwde kom daar begint wel een goede kilometer eerder dan de beelden. Maar akkoord, het is makkelijk een weg waar 70 kan. Maar bebouwde kom is bebouwde kom, daar verder is een school dus ik snap wel dat het bbk is. Helaas reed ik inderdaad te snel maar naar mijn inziens dus niet roekeloos. Op een bepaald tijdstip hoor je de agenten ook zeggen tegen elkaar “ja tuurlijk reed hij snel en dan ook iedereen de pas afsnijden”, waarna ik mij probeer te verweren en “maja…” zeg maar mijn mond wordt vrijwel gelijk gesnoerd met “niks te maja!”. Maar goed ik moest daar invoegen dus ik of ik nu de pas afsnij of niet ik volgde gewoon de openbare weg.

Ja vanaf de bushalte heb ik de lichten gezien en ben ik beginnen pinken naar rechts om aan te tonen dat ik dus niet het negeer. Mij leek het ook het beste idee om in de straat aan de kant te gaan maar daar denken de verbalisanten duidelijk anders over in het PV. Wat ik nogal raar vind want volgensmij moet je veilig aan de kant gaan en niet onmiddelijk (ze hadden geen sirene aan overigens, alleen lichten).


Heel erg benieuwd hoe dit gaat uitdraaien inderdaad

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”