Politierechtbank verwittigen van afwezigheid ?

Pinarello
Topic Starter
Berichten: 3

Politierechtbank verwittigen van afwezigheid ?

#1 , 04 jun 2009 23:19

Hallo ,

Een tijdje geleden geflitst geweest op de autostrade aan 148km/u ,een snelheid die gecorrigeerd werd naar 139.

De minnelijke schikking heb ik stomweg aan me voorbij laten gaan,gevolg is dat ik een dagvaarding heb ontvangen van de politierechtbank van het arrondissement waar de overtreding is gebeurd (Namen).

Ik ben niet van plan om van Stekene naar Namen te rijden,mijn werkgever geeft me trouwens geen extra verlof.Bovendien heb ik momenteel door familiale omstandigheden niet de mogelijkheid om verder dan 50km van mijn woonplaats te zijn (wegens een nakend overlijden in de familie)

Kan ik de mensen van de politierechtbank verwittigen door bv. een fax te sturen met mijn reden van afwezigheid? Of is dit totaal 'not-done' en eerder in mij nadeel ??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
pieterverherstraeten
Berichten: 146
Locatie: Antwerpen - Borgerhout
Contacteer: Website

#2 , 05 jun 2009 13:13

Geachte heer,

verwittigen dat U niet komt heeft weinig zin.

Heeft U geen rechtsbijstand, zodat een advocaat kan aangesteld worden teneinde Uw belangen te behartigen?

Indien U niet komt opdagen, zal U veroordeeld worden bij verstek, hetgeen meestal een zwaardere boete oplevert.

mvg,
Pieter Verherstraeten

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”