aanduiding bebouwde kom

Franciscus
Berichten: 38625

Re: aanduiding bebouwde kom

#16 , 08 apr 2023 20:46

Is dat niet allemaal Stad Diest.
Ligt naast de Stad Halen en dat is ook een stad hoor!!!
Webbekom is Diest net als Zelk en Zelem voor Halen een geannexeerd stuk sedert de wet op de fusies van '75 vermoed ik.

MaartenGS-R-RT
Berichten: 33
Juridisch actief: Nee

#17 , 10 apr 2023 17:52

Ik vraag me af: is er jurisprudentie omtrent wat een bebouwde kom precies is? In Nederland is die er blijkbaar wél: "De grens van de bebouwde kom van de Wgv volgt niet uit de Wegenverkeerswet 1994, maar net zoals in de ruimtelijke ordening bepaalt de aard van de omgeving waar de grens ligt. Om te spreken van bebouwde kom, moet er sprake zijn van op korte afstand van elkaar gelegen bebouwing, die is geconcentreerd tot een samenhangende structuur."

Inazuma
Berichten: 9799
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#18 , 11 apr 2023 18:12

inazuma, voor de wolven???Of welke sooort woont daar
Ik vermoed ezels
Maar juridisch is het sluitend ...

Als je geen toegang tot de zone vindt die niet aangeduid is hang je ...

Reclame

jehowi
Berichten: 80
Juridisch actief: Nee

#19 , 13 apr 2023 11:37

Moet er bij het buiten rijden van een bebouwde kom , een bord 'einde bebouwde kom' geplaatst zijn of is dit willekeur, of zijn er andere regels die het snelheidsverbod opheffen van 50 km.
Dit naar aanleiding van een PV , waar ik sneller dan 50 zou rijden , doch dacht dat ik het einde van de bebouwde kom reeds bereikt had. Heb ook nergens het einde bord gezien??

Hoe kan men dit controleren?

Bedankt
Als u nergens een eindbord heeft gezien, waarom rijdt u dan harder dan 50? :|

Franciscus
Berichten: 38625

#20 , 13 apr 2023 13:13

Op de staatsbaan staat het er wel daar ben ik zeker van.
Ik vond indertijd het beginbord niet maar dat staat boven of aan het bushokje in de richting van Webbekom - Diest.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”