openen wagen zonder toestemming eigenaar

WDB110
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

openen wagen zonder toestemming eigenaar

#1 , 28 feb 2023 19:49

Geachte,

Op 25/02/2023 is mijn wagen weggetakeld op een mindervalidenplaats met achter de voorruit een kopie van mijn invalidekaart. De wagen is open gebroken vermoedelijk door de sleepdienst om de kopie van de kaart er uit te nemen door de politie Ik weet dat deze kopie van de kaart niet een geldig bewijs is voor het staan op een mindervalideplaats,De geldige kaart lag wel in mijn wagen maar ze hebben deze niet gevonden.

De vraag is nu mag de politie zonder mijn toestemming zomaar de wagen laten open breken zonder mijn toestemming?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Likes
Berichten: 309
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 feb 2023 20:08

Ja, dat mag

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 28 feb 2023 20:25

Verwacht je maar ergens aan ...gebruik valse gehandicaptenkaart
Met risico er bovenop dat je echte ook ingehouden wordt

Meeste parketten dagvaarden hiervoor, geen inning of schikking.

Reclame

LeenW
Berichten: 12828

#4 , 28 feb 2023 20:29

Men gaat uiteraard de "valse" kaart in beslag nemen om verder misbruik te voorkomen.

Franciscus
Berichten: 38596

#5 , 28 feb 2023 22:25

Strafwetboek art 196 e.v. en ook art 204 eens lezen.
Kans dat echte ook met beslag wordt gelegd ...want kan op dat ogenblik 'ergens' anders zijn gebruikt. Indien deze niet boven water komt of overhandigd zal ze sowieso geseind worden op naam en nummer.
Worden dan neergelegd ter griffie als overtuigingsstuk . Originele zal in opdracht PdK wel worden teruggestuurd naar uitreikende dienst.
En voor het parkeren op een plaats voor mensen met een beperking zal u ook nog een ander PV'je ontvangen en vervolgd worden.

En er wordt daarvoor in de meeste arrondissementen op vervolgd via dagvaarding.
Wordt op zijn minst een Salduz bis cat 3 met advocaat verhoor.

PS is correctionele rechtbank

lukasi
Berichten: 1141

#6 , 01 mar 2023 08:27

Waarom gebruikte je de originele kaart niet en werk je met kopys?

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”