Parkeerboetes op UZ Brussel Terrein - Jette

Athermotec123
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Parkeerboetes op UZ Brussel Terrein - Jette

#1 , 23 feb 2023 17:18

Geachte,

Ruim 2 jaar parkeer ik me op het zelfde plekje op mijn werk, UZ Brussel te Jette,....
Dit plekje is een logistiekbaantje dat doodloopt op onze technische dienst met Afgesloten hek en deur waar ik een toegangsbadge voor heb en binnen kan.
mijn wagen staat op dit stukje weg altijd uit de weg en aan de kant geparkeerd,..
Om dat er parkeer schaarste is staat het ook hier altijd vol,.....
Toen een eerste boete op 03/02/23, waar ik geen briefje tussen mijn raam van vond of me bewust was van een melding, gekregen via post Politie jette,..
Nu net ik die wou betalen een 2de boete,.....van 10/02/2023,.... aangezien ik er van uitging dat dit prive terrein is, en ik nog geen meldingen had ontvangen van ons bedrijf,... ging ik er van uit dat er een gedoogbeleid was om dat parkeren onmogelijk is,... nu mijn vraag hoe weet ik dat de Politie hier wel bevoegdheid heeft? waar kan ik dit opzoeken? - De straat heeft geen naam, zij zetten er wel op Dikke beuken laan, maar dit is op UZ Brussel terrein,... en geen straatborden aanwezig,... met de gemeentenamen !

50°53'21,97"NB - 4°18'28,01"OL

Mvg,

Een ontevreden Werknemer,...
Patrick Wauters.
UZ Brussel - technische dienst.
0497738597

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 23 feb 2023 18:19

Misschien best eerst aan uw werkgever vragen of jullie daar mogen parkeren. Misschien heeft uw werkgever de politiezelf wel ingeseind dat er soms wagens geparkeerd staan op dat privéwegje. Wellicht heeft het te maken met het feit dat hulpdiensten daar genoeg ruimte moeten hebben om door te kunnen?

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#3 , 23 feb 2023 18:30

maar dan nog is de vraag of de politie wel kan verbaliseren op een privé weg die op privé terrein ligt.

bij mijn weten niet.

zelfs het "adres" op het PV klopt al niet, dikke beukenlaan ligt VOOR het UZ Brussel en geen enkele van die banen op het terrein van het UZ heeft enige benaming.


*edit*

als ik niet verkeerd ben gaat het over dit stuk weg;

https://goo.gl/maps/AKG1RLiAuVm7hGrJA

voor zover ik kan zien op google maps en geopunt zou dit wel degelijk privé terrein zijn, het is dan aan de werkgever of de eigenaar van het terrein om op te treden.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 24 feb 2023 08:48


als ik niet verkeerd ben gaat het over dit stuk weg;

https://goo.gl/maps/AKG1RLiAuVm7hGrJA

voor zover ik kan zien op google maps en geopunt zou dit wel degelijk privé terrein zijn, het is dan aan de werkgever of de eigenaar van het terrein om op te treden.

Als het dat is, gaat het gewoon om openbare weg ... met meerdere E3: verbod te parkeren en stilstaan

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#5 , 24 feb 2023 13:08


als ik niet verkeerd ben gaat het over dit stuk weg;

https://goo.gl/maps/AKG1RLiAuVm7hGrJA

voor zover ik kan zien op google maps en geopunt zou dit wel degelijk privé terrein zijn, het is dan aan de werkgever of de eigenaar van het terrein om op te treden.

Als het dat is, gaat het gewoon om openbare weg ... met meerdere E3: verbod te parkeren en stilstaan
probleem is dat de beelden van google maps bijna 3 jaar oud zijn, er kan ondertussen al veel veranderd zijn.

afgaande op de tekst van de topicstarter kan ik niet afleiden of deze borden er nog daadwerkelijk staan.

als ze er staan is er nog steeds voer voor discussie lijkt me.

(afgaand dat ik de locatie juist heb)

openbare wegen hebben een naam, iets wat hier niet het geval is, hoe kan de politie dan bepalen op welke weg de "overtreder" staat? de dichtste openbare weg met een naam is ongeveer 200m verder . . .

als ik op cadgis ga kijken zou het wel degelijk over privé terrein gaan . . .

Issued
Berichten: 1227

#6 , 24 feb 2023 18:02

Aah, de eeuwige discussie of iets openbare weg is. De wetgever blijft al jaren in gebreke door geen definitie in de wetgeving te steken van wat de openbare weg is. Hierdoor blijft dit voer voor discussie en is het finale besluit aan de rechter.

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#7 , 24 feb 2023 23:41

Aah, de eeuwige discussie of iets openbare weg is. De wetgever blijft al jaren in gebreke door geen definitie in de wetgeving te steken van wat de openbare weg is. Hierdoor blijft dit voer voor discussie en is het finale besluit aan de rechter.
persoonlijk trek ik de grens op het al dan niet hebben van een naam voor de weg/baan.

(parkings van supermarkten niet meegerekend.)

een (universitair) ziekenhuis zelf is wel 'openbaar', maar of dit dan ook geld voor de (niet genaamde) wegen die op haar terrein liggen en in dit geval een weg die in theorie niet bruikbaar is voor de gewone mens . . .

Franciscus
Berichten: 38592

#8 , 25 feb 2023 10:13

Waarom zetten ze er dan geen verkeersbord Privaat domein of privaat weg op?

LeenW
Berichten: 12825

#9 , 25 feb 2023 10:18

Bijkomend, de gewone burger heeft niet de luxe van TS heeft om te weten waar het privédomein van de werkgever begint als dit niet aangeduid is.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#10 , 25 feb 2023 12:58

persoonlijk trek ik de grens op het al dan niet hebben van een naam voor de weg/baan.
Wat we persoonlijk vinden, is irrelevant.

Voor Cassatie is het controle op de toegang (privé), of geen controle (openbaar)
(parkings van supermarkten niet meegerekend.)
Waarom zou dat dan een uitzondering zijn ?


Zoals het op Google Streetview staat is dit openbare weg tot de poort

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#11 , 25 feb 2023 20:04

allemaal goed en wel inzuma :)

maar dan is er nog steeds het "probleem" dat op het PV een straat staat waar topic starter niet eens in de buurt was, laat staan fysiek stond . . .

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#12 , 26 feb 2023 11:40

maar dan is er nog steeds het "probleem" dat op het PV een straat staat waar topic starter niet eens in de buurt was, laat staan fysiek stond . . .
Valabel argument ... als Vraagsteller dat ook kan bewijzen

En het bewijzen door te stellen dat je ergens anders stond waar parkeerverbod geldt, is niet zo'n beste verdediging.

"Niet in de buurt" klopt ook niet echt: het is een blijkbaar onbenoemde zijweg van de Enorme Beuklaan ...

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#13 , 26 feb 2023 12:17

het is volgens cadgis ongeveer 200m tot aan het begin van de (vermoedelijke) weg waar topic starter stond, +/- 50m meer als hij aan het einde zou staan.

ik kan mij moeilijk voorstellen dat dit als "in de buurt" zou worden beschouwd van de dikke beuken laan . . .

als ik dan nog eens de dikke beuken laan afgaan van aan de afrit met de E40 tot aan inrit voor het UZ Brussel staan daar NERGENS borden met een verbod om te parkeren . . .

dat men ergens anders, al dan niet in overtreding, zou staan doet toch geen afbreuk aan het feit dat men niet op de plaats stond die vermeld word in het PV, immers de juiste plaats van de "overtreding" word niet vermeld in het PV . . .

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#14 , 26 feb 2023 16:41

dat men ergens anders, al dan niet in overtreding, zou staan doet toch geen afbreuk aan het feit dat men niet op de plaats stond die vermeld word in het PV, immers de juiste plaats van de "overtreding" word niet vermeld in het PV . . .
Vraagsteller kan het proberen, maar een eenvoudig aanvullend PV op vraag parket kan hem al nekken ...

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#15 , 26 feb 2023 16:58

Is blijkbaar dezelfde buurt als waar een paar jaar geleden de stad Brussel een LEZ zone had gemaakt. Bewoners van buiten Brussel konden niet meer aan die parking of aan het UZ geraken zonder PV

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”