Parking bezetten

Mousemickey
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Parking bezetten

#1 , 16 jan 2023 04:05

Ik heb een toffe buurman die een paar huizen verder woont en constant een parking bezet.

Hij doet dit namelijk adhv wisselen met zijn moto. Als hij met de wagen vertrekt plaatst hij zijn moto (die dan geparkeerd staat op de stoep aan zijn voordeur) op deze parking. En als hij weer toekomt verzet hij de moto terug op de stoep en parkeert hij gewoon terug op dezelfde parking alsof het de normaalste zaak is. Als hij gewoon een andere parkeerplaats vindt zet hij zijn wagen gewoon ergens anders in de straat.

Nu “claimt” hij deze parkeerplaats al 2 maanden en ik vraag me af of dit wel wettelijk toegestaan is? Ik heb hem dit weekend vriendelijk aangesproken op dat ik deze handeling onrespectvol vindt en zijn antwoord was: ik betaal ook belastingen?

Ik ben niet het type dat ruzie gaat maken maar ik vond zijn reactie wel onrespectvol en zeker de blik die hij me gaf. Ik begrijp niet waarom je zoiets zou doen we moeten tenslotte allemaal met elkaar samen kunnen leven.

Het is zeer spijtig dat sommigen geen rekening houden met anderen. Ik vind het ook niet nodig om een oorlog te starten tegen je buur maar zou wel graag willen informeren of dit wel is toegestaan? Ik wil hem zeker niet kloten maar ik kan weinig doen omdat ik ook niet weet wat de wet over deze zaken zegt.

Ik zou het appreciëren moest iemand mij een deftig antwoord kunnen geven over deze situatie omdat mijn geduld en ook die van andere buren op aan het geraken is en dit op een diplomatieke manier wil oplossen.

Alvast bedankt om je tijd te nemen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2298
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 jan 2023 05:39

Er is geen beperking in parkeertijd als deze niet op een andere manier is opgelegd.

Bv. door borden, betalend parkeren, voertuig dat niet meer kan rijden, verkeerde rijrichting, reclamevoertuig, vrachtwagen, …

Dat kan allemaal beperkend zijn, maar anders mag het.

Ter volledigheid: zijn motorfiets mag zowel in een parkeervak als op het trottoir worden geparkeerd (indien er voldoende plaats vrij blijft).

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”