rijbewijs verloren tijdens procedure

Soetkin
Topic Starter
Berichten: 3

rijbewijs verloren tijdens procedure

#1 , 14 mei 2009 12:47

Mijn rijbewijs in onmiddelijk ingetrokken geweest, en nu heb ik weer rijverbod maar enkel voor mijn B en niet voor mijn C, nu moet ik aan het begin van het 2e rijverbod een attest vragen om een nieuw rijbewijs te gaan halen enkel voor C.
Maar nu zijn ze mijn rijbewijs kwijt en kunne dat attest niet geven.
Ik hebben al naar zo goed als alle aansprakelijke partijen gebeld en niemand weet waar mijn rijbewijs is.
Mijn vraag nu is eigenlijk of ikzelf nu ansprakelijk ben voor het verlies (en de bijkomende kosten daarbij) van mijn rijbewijs.
Want ik kan er nix aan doen, ze zeggen dat het aangetekend is opgestuurt maar nooit onvangen. Dit vind ik een beetje ongeloofwaardig...

mvg Soetkin

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Soetkin
Topic Starter
Berichten: 3

#2 , 14 mei 2009 15:55

Als er mss iemand weet bij wie of wat ik moet zijn om hierover een klacht of een andere procedure te starten...
Zeg maar gerust,
Want ik wil dit ook niet bij nix laten hé...

Bartie
Berichten: 263
Locatie: Regio Damme/Brugge

#3 , 14 mei 2009 19:57

Er is misschien iets meer duidelijkheid nodig over de situatie om op die vraag te kunnen antwoorden, want "ze zeggen"...

Wanneer is uw rijbewijs onmiddellijk ingetrokken?
Heeft u het rijbewijs daarna teruggekregen?
Heeft u nu het rijbewijs moeten indienen ter griffie wegens rijverbod bij vonnis?
...
Dit bericht betreft geen officieel juridisch advies. Vaak hangt alles af van feitelijkheden, die pas uit lezing van de officiële gegevens blijken...

Reclame

Soetkin
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 14 mei 2009 20:32

Het rijbewijs is onmiddelijk ingetrokken 30/04 voor 15 dagen...
En ik ben naar de politierechtbank, politie en stadhuis Sint-Niklaas geweest...
en geen van deze mensen wist waar het was...
Het was ingetrokken in dendermonde en ik heb dus ook naar daar gebeld en die persoon zij tegen mij dat ze het 06/05 met een aangetekende zending had verstuurd...
maar het is nu dus ng steeds niet terecht...
ik heb mijn rijbewijs dus niet teruggekregen, het ging van dendermonde onderling naar sint-niklaas verstuurd worden wegens het 2e rijverbod...
mvg

Bartie
Berichten: 263
Locatie: Regio Damme/Brugge

#5 , 14 mei 2009 21:23

Wie kan wat bewijzen?

- U zal vermoedelijk een proces-verbaal hebben gekregen, alsmede het bericht van intrekking van 15 dagen, u afgeleverd door de Procureur.
- Kunnen de bevoegde diensten in Dendermonde het bewijs van afhaling van de aangetekende zending leveren? Ten andere, aan wie hebben zij dat per aangetekend schrijven (al dan niet tegen ontvangstbewijs) laten geworden?

Degene die de aangetekende zending verstuurde, kan te allen tijde op de site van de Post zien in welke fase zijn zending zich nu bevindt...

Let wel op: indien u het voertuig bestuurd zonder in het bezit te zijn van het rijbewijs, bent u strafbaar wegens het niet bij hebben van het rijbewijs. Daarenboven zou bij een verkeersongeval uw verzekeraar het u wel eens kunnen proberen zeer lastig te maken.
Dit bericht betreft geen officieel juridisch advies. Vaak hangt alles af van feitelijkheden, die pas uit lezing van de officiële gegevens blijken...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”