verkeersboete

wellensph
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

verkeersboete

#1 , 18 dec 2022 12:43

na het betalen van een minnelijke schikking na een verkeersovertreding, had ik toch nog een bezwaar ingevuld alsook de vermelding dat ik wel betaald had, krijg ik toch een pv met aanmaning om mijn overtreding te betalend,er zijn nu al 3 aanmaningen gekomen, wat moet /kan ik doen om dit te stoppen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4628
Locatie: Diest

#2 , 18 dec 2022 13:18

Beste

Kijk eens al eens na of u de betaling gedaan heeft met de 'OGM' mededeling (dus alleen de numerieke mededeling en niets anders).
Velen doen een betaling waar ze zelf iets bijschrijven of de OGM mededeling niet gebruiken. Dan komt de boeking niet correct toe en moet u dat corrigeren.
Indien alles correct verlopen kan u best aangetekend reageren mét bewijsstukken van uw betaling.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 18 dec 2022 14:30

na het betalen van een minnelijke schikking na een verkeersovertreding, had ik toch nog een bezwaar ingevuld alsook de vermelding dat ik wel betaald had, krijg ik toch een pv met aanmaning om mijn overtreding te betalend,er zijn nu al 3 aanmaningen gekomen, wat moet /kan ik doen om dit te stoppen
Best uw rekening eens goed nakijken, of het niet teruggestort is.
En nakijken of de originele betaling wel de structurele mededeling en niks anders bevatte.

Trouwens:
Een PV met aanmaning :?:
Gaat dat wel over hetzelfde :?:

Je gaat normaal aanmaningen krijgen maar geen PV meer - dat heb je al gehad in 't begin ..

Gaat het misschien om een inbreuk met een auto ingeschreven door een rechtspersoon, waarbij de bestuurder verplicht moet opgegeven worden, en is dat niet gebeurd :?:

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”