Getakeld na politie controle

MattiL
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Getakeld na politie controle

#1 , 12 dec 2022 14:18

Ik werd dit weekend tegen gehouden bij een politiecontrole in een auto die aangekocht is door mijn werkgever. Persoonlijk was ik volledig in orde, er was echter geen geldig verzekeringsbewijs aanwezig in de auto, enkel 1 van vorig jaar. Dit had ik niet gezien toen ik de auto een maand eerder in gebruik nam.

Omdat er geen geldig verzekeringsbewijs in de auto lag heeft de politie hem weggetakeld. Vandaag(maandag na het voorval) heb ik na wat rondbellen, de juiste verzekeringspapier gekregen van mijn werkgever. Ik heb dan van mijn werkgever een volmacht gekregen om de auto in zijn naam te gaan ophalen.

Nu kwamen hier natuurlijk takekosten bij kijken, ik heb deze onmiddelijk betaald. Mijn werkgever wil deze echter niet vergoeden. Is er iets dat ik kan doen of moet ik hopen op wat menselijkheid van mijn werkgever?

Ik was de bestuurder van het voertuig, maar de auto is aangekocht onder mijn werkgever.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12839

#2 , 12 dec 2022 14:20

Het is aan de bestuurder om te controleren dat alle verplichte documenten aanwezig zijn in het voertuig alvorens te vertrekken.

eylis
Berichten: 8842

#3 , 12 dec 2022 18:18

Jammer, want er was een andere oplossing: tegenwoordig is men niet meer verplicht de verzekeringspapieren in de wagen te bewaren. Het volstaat dat u het papier op uw smartfoon kan laten zien. U had gewoon naar uw werkgever kunnen bellen. Die had u het bewijs kunnen texten. Dat had u aan de agent kunnen tonen.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”