1 x geparkeerd, 2 x een boete - Elsene

Chrisholvoet
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

1 x geparkeerd, 2 x een boete - Elsene

#1 , 08 dec 2022 12:25

Hallo

Ik kreeg net 2 boetes binnen voor verkeerd parkeren, beide voor hetzelfde moment.
Eerste boete is uitgeschreven om 22.10hr overtreding 2e graad, voor het feit dat mijn wagen op het trottoir stond 116 euro te betalen vervolgens een 2e boete uitgeschreven om 22.48 overtreding 1ste graad , voor het feit dat mijn wagen op dat trottoir ook in een woonerf stond, en deze boete voor 58 euro. Kan dit zomaar mij deze 2 boetes tegelijk geven ? Iemand hier een idee over ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5417

#2 , 08 dec 2022 13:02

Onder voorbehoud: denk van wel omdat het twee verschillende fouten zijn: in een woonerf mag je enkel in aangeduide parkeervakken staan en op de stoep hoedanook niet (tenzij toegelaten)

LeenW
Berichten: 12843

#3 , 08 dec 2022 14:12

Anderzijds, als TS al volledig fout op het trottoir staat, maakt het niet echt uit of dit in een woonerf of niet is. Maar ik durf ook niet meteen een sluitend antwoord geven.

Reclame

lukasi
Berichten: 1147

#4 , 08 dec 2022 15:03

Euh, een voetpad in een woonerf ?
Dat kan toch niet .
Ofwel zit je in een woonerf en moet je parkeren op de aangeduide plekken en is al de rest voetpad .
Ofwel heb je een duidelijk onderscheid tussen berm, voetpad, fietspad , rijweg ezv.

Volgens mij hebben die ergens het begrip woonerf zonder voetpaden niet door

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 08 dec 2022 15:40

Euh, een voetpad in een woonerf ?
Dat kan toch niet .
In BHG mag dat wél ...

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 08 dec 2022 15:48

Ik kreeg net 2 boetes binnen voor verkeerd parkeren, beide voor hetzelfde moment.
Eerste boete is uitgeschreven om 22.10hr overtreding 2e graad, voor het feit dat mijn wagen op het trottoir stond 116 euro
Die betaal je dan

Voertuig is niet verplaatst tussendoor ?
Huisnummer of plaatsbeschrijving is dezelfde in beide PVs ?


vervolgens een 2e boete uitgeschreven om 22.48 overtreding 1ste graad , voor het feit dat mijn wagen op dat trottoir ook in een woonerf stond, en deze boete voor 58 euro.
Hiervoor dien je dan bezwaar in:

dat het om één en dezelfde parkeerinbreuk gaat, 2 keer vastgesteld met 2 verschillende kwalificaties door 2 verschillende verbalisanten, en verwijs je daarbij naar het eerste PV nummer waarvan de onmiddellijke inning betaald werd (geef dag van betaling & betalingsreferentie op)

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”