Onleesbare parkeerboete betalen?

jolientje2006
Topic Starter
Berichten: 17

Onleesbare parkeerboete betalen?

#1 , 09 nov 2022 15:10

Hallo
Ben je verplicht een onleesbare boete te betalen? Ik weet dat dat vreemd klinkt maar laat me het even toelichten. Ik betwist absoluut niet dat mijn parkeertijd overschreden was en wou de boete meteen betalen. Alleen bleek het ticket haast volledig onleesbaar. Na wat miniem internet speurwerk wist ik welke firma verantwoordelijk was en had ik een contactnummer. Alleen neemt men daar nu al 3dagen niet op. Dan maar de infodienst van de stad in kwestie bellen. Daar wist men mij te zeggen dat ik me bij de dienst zelf moet aanmelden maar de momenten dat de verantwoordelijke aanwezig is zijn beperkt. Er werd me aangeraden een telefonische afspraak te maken. Op het nummer waarop niet word opgenomen dus. Ik heb toch een contact email bekomen maar volgens de infodienst zou dergelijke informatie alleen persoonlijk opgevraagd kunnen worden. Ik begin het te geloven want ik heb nog steeds geen antwoord. Ik heb dus geen rekeningnummer en geen referentienummer voor de betaling. Het ticket is van dermate slechte kwaliteit dat zelfs de nummerplaat niet volledig te lezen is. Nogmaals, ik betwist absoluut niet dat ik te laat was maar op deze manier krijg ik natuurlijk nooit die boete binnen de vereiste termijn betaald. Maar gefrustreerde vraag is dus: ben ik verplicht deze te betalen gezien de staat waarin ze is afgeleverd en vooral de moeilijke (onbestaande) interactie met de firma.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 09 nov 2022 16:35

Ga eens langs bij de politie van die gemeente.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 09 nov 2022 17:34

Ga eens langs bij de politie van die gemeente.
Die heeft er niets mee te zien
Het gaat hier om een retributie ivm beperkte parkeertijd, en een parkeerfirma die dat controleert


En hoe moeilijker ze daar doen, hoe vlotter ze aan een verhoogde retributie komen ...

Reclame

Kali
Berichten: 762

#4 , 09 nov 2022 17:40

Kan u de desbetreffende firma niet mailen (of zelfs nog beter een aangetekend schrijven) met een foto van de onleesbare boete en met het verzoek u de leesbare kopie te bezorgen zodat u deze kan betalen.

Indien de firma u dan verhoogde kosten wilt aanrekenen hebt u een schriftelijk bewijs dat u dit opgevraagd hebt.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 09 nov 2022 22:43

Kan u de desbetreffende firma niet mailen (of zelfs nog beter een aangetekend schrijven) met een foto van de onleesbare boete en met het verzoek u de leesbare kopie te bezorgen zodat u deze kan betalen.
Vraagsteller heeft de firma ge-emaild ... persoonlijk langskomen (waarvoor ze dan amper uren voor voorzien)

SnIpY
Berichten: 49

#6 , 29 nov 2022 15:35

Niet betalen en wachten tot je een brief thuiskrijgt. Bij de éérste brief mogen er nooit kosten aangerekend worden

Orran
Berichten: 87
Juridisch actief: Nee

#7 , 30 nov 2022 13:07

Niet betalen en wachten tot je een brief thuiskrijgt. Bij de éérste brief mogen er nooit kosten aangerekend worden
Eventjes vooruit lopen op de feiten ; soms gebeurd dit toch, ik weet van minstens één parkeerfirma die dit standaard aanrekent.

TC, mocht dit gebeuren dan gewoon het oorspronkelijk bedrag betalen zonder de meerkost die ze aanrekenen en hen op mail zetten dat je een administratieve meerkost voor een eerste ontvangen schrijven niet betaald.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”