Door het oranje gereden en geflitst

Robbe040404
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Door het oranje gereden en geflitst

#1 , 06 nov 2022 00:34

Ik ben een beginnende chauffeur en ben geflitst. Ik vind het heel raar want het licht was net veranderd nr oranje. Ik reed wel 63 km/uur op een baan van 50 km/uur die na het kruispunt overgaat nr een baan van 70 km/uur.
Mijn vraag is nu hoe erg de boete is en of dat er nog bijkomende straffen gaan zijn?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 06 nov 2022 14:16

Ik ben een beginnende chauffeur en ben geflitst. Ik vind het heel raar want het licht was net veranderd nr oranje. Ik reed wel 63 km/uur op een baan van 50 km/uur
Raar ?

Roodlichtcamera's zijn ook nog altijd gewone snelheidscamera's aan een kruispunt met verleerslichten hoor ...

En in tegenstelling tot wat velen denken, is door oranje rijden een inbreuk
Mijn vraag is nu hoe erg de boete is en of dat er nog bijkomende straffen gaan zijn?
Heb je al een PV gehad, dat je zo nauwkeurig weet dat je 63 reed ?

Zat er geen overschrijving bij, of paar dagen later in de bus ?
Als er ééntje komt, betaal zo snel mogelijk ...


Nu, door oranje rijden is niet toegelaten, maar een overtreding vd 2de graad :!:

Daar kàn een rijverval ("rijverbod") aan vasthangen als straf

Het kan dus dat je gedagvaard wordt voor de inbreukEN
Te snel
Door oranje


Geen idee of die camera's zoals bij rood, ook bijhouden hoe lang het al oranje was
Met je gemeten snelheid erbij weet men dan hoe ver je van de lichten was hé ...

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”