door rood gereden

mbmvc
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

door rood gereden

#1 , 29 okt 2022 18:22

Hallo,
Ik ben per ongeluk door het rode stoplicht gereden.
We waren wel netjes gestopt voor het rode licht(denk al zo 40 tot 50sec), maar ik kon de stoplichten niet heel goed meer zien door de zon.
Links van mij stond een auto die links af moest, die kreeg groen licht en ik dacht dat het voor mij ook groen was.
Dus ik ben denk ik een seconde of 5 te vroeg aangereden, mede door het slechte zicht door de zon en de auto die links van mijn stond die aanreed.
Wat mag ik verwachten en kan ik hier nog iets aan doen eventueel ?

Groeten,,
mbmbc

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 29 okt 2022 18:32

staat er aan dat kruispunt een flitspaal?

indien niet moet een agent u al op heterdaad betrappen en u nummerplaat noteren.

kans dat zoiets gebeurd is klein.

zelfs als er een flitspaal staat is uw snelheid bij vertrekken zo gering dat deze mogelijks zelf niet flits

justice speaker
Berichten: 217
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 okt 2022 08:29

Voor het parket is rood dan ook rood, de omstandigheden waarom u het rode licht passeert, is bijzaak.
U kan altijd via de politie rechtbank gaan met uw verhaal.
DEMOCRATIE = De eerlijke verdeling van de ontevredenheid.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 30 okt 2022 12:21

De reden waarom men voorbij een rood verkeerslicht is gereden - en in feite bij iedere 'overtreding' doet er niet toe. Er wordt geen opzet vereist. Het loutere feit van het plegen is voldoende.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”