Boete betwist - politierechtbank

luckie
Topic Starter
Berichten: 1

Boete betwist - politierechtbank

#1 , 14 apr 2009 20:09

Hallo!

Een dringend vraagje..

Twee jaar geleden kreeg ik een boete voor het niet aan boord hebben van het kentekenbewijs. Ik heb dat meermaals schriftelijk (niet aangetekend) en telefonisch betwist, kreeg enkel de reactie dat ik gedagvaard werd.
Morgen is de zitting, nu kom ik er vandaag pas (!) achter dat het kentekenbewijs het inschrijvingsbewijs is en dat was inderdaad niet aan boord. Veel tamtam gemaakt om niets dus :roll:

Mijn vraag, zal ik harder beboet worden als ik morgen niet aanwezig ben op de zitting? Ik was zeker van plan te gaan omdat ik dacht dat ze de nummerplaat bedoelden ( :oops: ), maar nu blijkt dat de boete wel degelijk terecht was, heb ik eigenlijk niet veel te vertellen tegen die rechter.. Maakt het (financieel) uit of ik aanwezig ben of niet? :?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#2 , 14 apr 2009 21:29

Als je niet aanwezig bent en je ook niet vertegenwoordigd bent door een raadsman, zal je bij verstek veroordeeld worden.
Meestal heb je dan de kosten van de rechtszaak 'aan je broek'.

sid
Berichten: 8

#3 , 21 apr 2009 23:33

Die heb je altijd aan uw broek, als je gaat ook want je zal altijd schuldig bevonden worden.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38607

#4 , 28 apr 2009 19:06

je zal best wel gaan en uw uitleg geven. 'Soms' zijn de rechters zeer begrijpenden aanvaarden ze ook dat iemand zich vergist -
Niet gaan is verstekvonnis en dan zal geloof me de rekening een 'stukje' hoger liggen

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”