Herstelonderzoek

@Lieve
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Herstelonderzoek

#1 , 26 sep 2022 22:40

Na ongeveer 2 uur zoeken naar verdere info over het IPMT, geef ik het op.
Mijn zoon heeft na het betalen van de 480€, een aantal keren niet op de afspraak aanwezig kunnen zijn, telkens gestaafd met een dokterbewijs.
Hij wil dus zijn testen doen en ze weigeren. Hij moet eerst opnieuw 480€ betalen.
Zijn voertuig is in maart tijdens een politiecontrole inbeslag genomen. Hij was na een faillissement dakloos geworden, had geen inkomen en zat het toen ook in zak en as. Door persoonlijke spullen te verkopen had hij het bedrag bij elkaar en heeft hij onmiddellijk betaald aan het IPMT.
Zolang zijn voertuig niet is vrijgegeven, moet hij 11€ betalen per dag betalen. Ondertussen al een serieus bedrag en ze geven hem pas vrij na zijn herstelonderzoek.
Mijn vraag is eigenlijk of IPMT zomaar een 2de betaling kan eisen. Die eerste 480€ zit gewoon in hun pocket zonder dat er iets voor gedaan is.
Het antwoord van het parket van Dendermonde: opnieuw betalen en in indien u zich niet aanbiedt zal dit gevolgen hebben op de procedure.
Of weet er iemand waar ik terecht kan met deze vraag?
Alvast bedankt.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding