Geflitst met moeders wagen

gdr
Topic Starter
Berichten: 1

Geflitst met moeders wagen

#1 , 27 mar 2009 19:12

hallo

Ik ben student en heb namelijk een snelheidsovertreding begaan met de wagen van mijn moeder.

Nu heb ik geen antwoordformulier ontvangen zelf geen aangetekende zending (wat volgens mij al niet wettelijk is).
Dus kreeg mijn moeder een formulier met onmiddelijke inning van het bedrag (€190).
Hierop heb ikzelf een brief verzonden dat ik de chauffeur was endat ik een afbetalingsplan vraag (€25/maand) omdat ik nog student ben.
Nu kreeg mijn moeder terug een brief dat er geen betalingsfaciliteiten worden toegestaan voor niemand + kwam er €10 boete bij nochtans stond in de brief dat ik de chauffeur was.

Is dit allemaal wettelijk?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#2 , 27 mar 2009 21:34

Er worden sinds jaar en dag geen afbetalingen meer toegestaan bij minnelijke schikkingen, alléén is het zo dat wanneer de overtreder zelf initiatief neemt om af te betalen er niet onmiddellijk wordt gedagvaard.
Het Parket kijkt dus eerst de spreekwoordelijke kat uit de boom, men ziet natuurlijk liever dat de minnelijke schikkingen wordt betaald dan dat men moet overgaan tot dagvaarding.

Verkeersgerelateerde vragen kun je steeds stellen op het forum over de wegcode.

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 28 mar 2009 10:00

De houder van de nummerplaat krijgt een afschrift van het PV toegestuurd samen met een antwoordformulier.

Naargelang het geval wordt dit semi-automatisch afgehandeld ( automatische flitscamera - manuele registratie )

U krijgt dan na verloop van tiojd via de Post ( deze staan ook in voor de verwerking) een vraag tot betalen.

Als u betaald vervalt de strafvordering
Als u niet betaald of de eigenaar/bestuurder was niet akkoord met de vaststelling wordt u voor de rechtbank gedaagd.
Dan is de veroordeling (meestal) wel 'iets' duurder - boete - voorwaardelijke gevangenisstrat -rijverbod - fonds.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”