Boete voor Kennedytunnel

JaHe
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Ja

Boete voor Kennedytunnel

#1 , 22 sep 2022 07:57

Hallo

Ik heb deze ochtend een mooie boete binnengekregen voor het te snel rijden voor de Kennedytunnel richting Gent - dit op de vaste camera’s net voor het ingaan van de tunnel. Volgens de boete was de snelheid beperkt tot 70km/u en ik ben (gecorrigeerd) geflitst op 86km/u. Dit was rond 4u ‘s nachts op een zondagochtend. Nu ben ik hier zelf van geschrokken aangezien ik die route veelvuldig doe en mij altijd bewust ben van de geldende max. snelheden.
Op de site van het verkeerscentrum staat dat de snelheden overdag en op werkdagen beperkt is tot 70/u en anders op 100km/u. Geldt deze info nog?

Ik heb bij het verkeerscentrum zelf al gevraagd of dit nog klopt en of zij mij de stand van de dynamische borden kunnen vertellen op dat moment, maar aangezien het een overheidsinstantie is kan het uiteraard zijn dat dit weer even duurt voor een antwoord.

Iemand anders die mij hier meer duidelijkheid over kan geven aub?

Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ongelukbelaagd
Berichten: 514

#2 , 22 sep 2022 10:59

Sinds einde augustus zijn er werkzaamheden bezig in de tunnel.
Als je er om 4u gepasseerd bent, dan was het zeker 70km.

JaHe
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Ja

#3 , 22 sep 2022 11:49

Dit was op 21/08 en heb er zelf geen werkzaamheden gezien nochtans?

Reclame

JaHe
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Ja

#4 , 22 sep 2022 11:51

Heb even de werkzaamheden opgezocht, zouden pas op 21/08 beginnen en zou het verkeer maar op 1 rijvak kunnen rijden. Dit was toen zeker niet het geval.
Lijkt me raar

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 22 sep 2022 15:30

Probleem ligt zoals steeds bij de bewijslast:
Kan je bewijzen dat er 100 toegelaten was :?:
(de snelheidsbeperkingen van verkeerscentrum.be maken ook na bijna 20 jaar nog steeds de gekste bokkensprongen)

Of ze gaan reageren op je vraag is allerminst zeker ...

JaHe
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Ja

#6 , 22 sep 2022 16:28

Ik heb er geen idee van, ik heb ze het gevraagd via hun klantendienst. Heb tijd tot 30/09 op de boete te betalen dus heb wel nog wat tijd. Hopelijk wel - anders kan ik een boete betalen waarvan ik zo goed als zeker ben dat ze onterecht is

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”