Gas Boete (sorteerstraatjes)

bennybernaer
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

Gas Boete (sorteerstraatjes)

#1 , 16 sep 2022 19:34

Gisteren kreeg ik 2 keer een aangetekend schrijven met het voorstel om een gasboete van 100 euro per overtreding.

In mei 2022 zou ik 2 keer een zwarte vuilniszak gedeponeerd hebben in een ondergrondse GFT sorteerstraat container. Ik heb uiteraard verzet aangetekend omdat ik helemaal niet wist dat je je vuilniszak met GFT afval niet mee in die container mag deponeren. Door mijn autisme is dit allemaal heel erg ingewikkeld... Sinds een maand maak ik die zak eerst leeg in de container voordat ik het deksel sluit. Een toevallige gebruiker heeft mij hier attent op gemaakt, omdat plastiek uiteraard niet vergaat.

Maar nu ben ik echt bang dat ik misschien nog 100 gas boetes ga ontvangen. Ik heb mijn GFT altijd met vuilniszak gedeponeerd (zo'n drie maand). Nu is eigenlijk mijn vraag maken ze dagelijks foto's van die ondergrondse containers of is dit enkel bij steekproeven? Want wekelijks 2 - 3 zakken en dit al enkele maanden.....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12839

#2 , 16 sep 2022 20:17

Dat hangt van de ijver van uw gemeente af.

bennybernaer
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 sep 2022 20:56

Dat hangt van de ijver van uw gemeente af.
Oké! Maar ze gaan die containers toch niet 24/24 uitlezen ? Want ja, zoals ik al zei ik heb dit dagelijks gedaan... En nu heb ik echt wel een beetje angst om dagelijks een gasboete te ontvangen van de afgelopen drie maanden. Doen ze die controles normaal niet af en toe ? Het kan toch niet dat ze elke sorteerstraat in Antwerpen 24/24 uitlezen om mensen te betrappen.

Reclame

LeenW
Berichten: 12839

#4 , 16 sep 2022 21:42

Ik vrees dat uw vraag noch juridisch is, noch met enige zekerheid beantwoord kan worden.

Franciscus
Berichten: 38601

#5 , 16 sep 2022 23:35

Best eens contact opnemen met een www.caw.be in uw buurt.
Die kunnen aan de hand van uw dossier uw raad geven of bij de sanctionerend ambtenaar tussenkomen gezien uw medische problematiek.
Inderdaad in Antwerpen worden de sorteerstraatjes terug afgeschaft wegens te hoge kosten en teveel sluikstort in het straatje.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”