Snelheidsbeperking in combinatie met grensovergang

RGiskard
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Snelheidsbeperking in combinatie met grensovergang

#1 , 04 sep 2022 17:45

Ik reed gisteren de grens FR-BE over op de E17 tussen Kortrijk en Rijsel richting BE.

Een honderdtal meter voor de grens staat een Franse C43 "110 Rappel". Honderd meter verder staat dan het grensbord.

Streetview: https://maps.app.goo.gl/WyHbvrBRTS9uEN279

Nu vroeg ik me af (en kon via google niet vinden):

Vervalt een C43 of in het algemeen gelijk welk bord, bij de overgang naar een ander land.

Of concreet: hoe snel mag je rijden voorbij het grensbord "België"

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 04 sep 2022 19:52

Logischerwijze zou ik zeggen 120 Km/hr, want je zit reeds in België vanaf het grensbord.

builder
Berichten: 189

#3 , 04 sep 2022 20:51

In België gelden de Belgische wetten en is de Belgische politie en het Belgische gerecht bevoegd.
In Frankrijk gelden de Franse wetten en is de Franse politie en het Franse gerecht bevoegd.

Een verkeersbord dat geplaatst is in functie van de Belgische/Franse verkeerswetgeving, verliest zijn wettelijk gezag aan de grens en heeft geen betekenis in het andere land omdat het Belgische/Franse verkeersreglement alleen in België/Frankrijk geldig is.

Geen kat in Frankrijk weet wat een C43 is, ze noemen dat daar een B14.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”