Joyriden op wandelpad van een wei

benjamingalore
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Joyriden op wandelpad van een wei

#1 , 24 aug 2022 17:30

Dag iedereen

Ik heb een pv ontvangen met daarin de vaststelling dat de persoon in kwestie aan het joyriden was op het wandelpad van een wei. Dit was in de wagen van de mama van mijn kameraad. de mama was niet op de hoogte van het feit dat er gebruik werd gemaakt van de wagen.

Wat zou mijn weerwoord moeten zijn in dit geval opdat we aan damage control kunnen doen?

alvast dank iedereen

ps: ik ben ondertussen >2j in het bezit van een rijbewijs b

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 24 aug 2022 17:38

Gewoon braafjes betalen. Dit is hier een juridisch forum en dat dient niet om de lezers te leren hoe ze hun boetes best zouden kunnen verminderen of zelfs helemaal wegsteken.
Je zou ook rechtstreeks aan de politie kunnen vragen of ze het PV braafjes willen verscheuren. :mrgreen:

LeenW
Berichten: 12828

#3 , 24 aug 2022 17:40

Feiten erkennen, schuldinzicht tonen en hopen dat de rechter het als een jeugdzonde ziet. Ook naar de mama toe eventuele schade aan de wagen vergoeden of op zijn minst een grondige wasbeurt aanbieden.

Welke artikels staan er juist in het pv?

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 24 aug 2022 22:54

Wat is "het wandelpad van een wei" :?:

Vraag 1: is het wel openbare weg


Hoe lang je een rijbewijs B NU hebt, maakt niet uit.
Wat telt is hoe lang je dat hand op moment van de feiten ...

benjamingalore
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 aug 2022 13:21

reactie op LeenW: artikel 23

reactie op Inazuma: het wandelpad van een wei is geen openbare weg.

eylis
Berichten: 8840

#6 , 25 aug 2022 14:13

bedoelt poster een zandwegel tussen verschillende (niet omheinde ) landbouwpercelen (weiden of andere) of een wegel binnen een omheinde weide? :-)

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”