Openen afgesloten voertuig

DehaeneGery
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Openen afgesloten voertuig

#1 , 23 aug 2022 05:38

Mag een politieagent een afgesloten voertuig door een takeldienst laten openen om een, in dit geval een kopie van een mindervaliden parkeerkaart, in beslag te nemen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 23 aug 2022 06:59

Politie moet tegen fraude optreden zou ik zo denken. Ik zie geen enkele reden waarom dat niet zou mogen: fraudeurs met valse kaarten worden normaliter terecht weggetakeld en dan moet de auto ook open. Hopelijk volgt de gepaste stevige sanctie.

lukasi
Berichten: 1141

#3 , 23 aug 2022 07:45

waarom rij je met een kopie van een mindervalidenkaart rond?

Reclame

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 23 aug 2022 11:33

Dergelijke overtreders zouden ze harder mogen aanpakken. Gisteren toevallig meegereden met mijn zuster, die vanaf het midden volledig is verlamd, maar toch nog dagelijks met de wagen rondtoert (uiteraard met een aangepaste bediening. Remmen en gasgeven via hendels aan het stuur) We hebben gisteren meer dan 30 minuten rondgereden om een vrije gehandicapten parkeerplaats te vinden in Heist aan zee. De meeste ingenomen door wagen zonder mindervaliden parkeerkaart. Ben telkens gaan kijken. Van dergelijke overtreders zouden ze niet enkel de kaart in beslag mogen nemen, maar ook de wagen. Even terzijde vermelden dat ik momenteel ook een aanvraag heb lopen voor een dergelijke kaart, en dit al meer dan 9 maanden. Vorige week eindelijk bericht gehad dat mijn dossier compleet is en dat ze me binnen een aantal maanden zullen oproepen voor een controle. Ben nu namelijk aangewezen op een stok en de hulp van mijn echtgenote om me te verplaatsen ingevolge een ernstige ziekte.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”