Vreemde verkeersboete Duitsland

MentalParadox
Topic Starter
Berichten: 12

Vreemde verkeersboete Duitsland

#1 , 18 aug 2022 22:50

Op 14-07-2022 was ik onderweg naar België vanuit Zweden, en werd ik rond middernacht in Duitsland geflitst. Ik reed 90, dat weet ik nog goed, en voor zo ver ik wist mocht je op Duitse landweggetjes 90 (tenzij wegenwerken etc.).

Gisteren kreeg ik eindelijk de (volledig automatische) brief aan. Zou hem willen attachen, maar dat gaat precies niet. In elk geval, de plaats en het uur dat ze zeggen kloppen, en ze hebben mijn gezicht op foto. De aantijging zelf is wat ik (extreem) alarmerend vind:

Ze beweren dat de maximumsnelheid op dat stukje weg 0 km/h was (ja, nul), en dat ik met er met mijn 90 km/h dus 90 km/h over zat. We spreken hier over een gegarandeerd rijverbod van 3 maanden, en een monsterboete van in de duizenden. Ik ben 100% bereid ten oorlog te trekken tegen de Duitsers zodat ik deze wettelijke farce niet moet ondergaan. Deze straf zou niet alleen mijn job in gevaar brengen, maar ook mijn verzekering de hoogte in sturen, en dat op een moment dat ik financieel sowieso al in de problemen zit (gezondheid).

Heeft er iemand advies? Ik heb de brief teruggestuurd, en aangevinkt dat ik de overtreding *niet* toegeef, en het volgende bericht in het Duits:

"Es ist schwer zu glauben das die maximum Geschwindigkeit an dieser Stelle 0km/h ist. Dan würde die Strasse nicht viel nutzen haben. Meine Geschwindigkeit war 90km/h, und das ist auf diese Strasse zugelassen. Nirgendwo gab es ein Schild wo drauf stand das man nur 0km/h fahren darf. Ich gehe also davon aus das es sich um ein Misverständnis handelt…"

Moesten ze hier geen gehoor aan geven, wat doe ik dan? Dit kan toch gewoon niet? Zelfs een wandelaar is een snelheidsovertreder op die manier!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12839

#2 , 18 aug 2022 23:27

Uiteraard is er hier ergens iets misgegaan. De vraag zal eerder zijn of u nog een verbeterde versie gaat ontvangen of niet.

eylis
Berichten: 8842

#3 , 19 aug 2022 10:24

Dit is echt een case die je ook naar "De Inspecteur" van Radio2 moet sturen.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 19 aug 2022 15:47

Je kan al eens op StreetView zien wat de toegelaten snelheid is

Overigens is dat buiten bebouwde kom bij den Duits 100
Wel steeds vaker verminderd tot 70 aan kruispunten

builder
Berichten: 189

#5 , 19 aug 2022 16:15

Je kan al eens op StreetView zien
Dat kennen ze niet in Duitsland ...

Afbeelding

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 19 aug 2022 16:46

Kennen ze wel. Enkel in bepaalde streken zichtbaar om redenen van privacy. Klik maar een sop een groter gebied en je zal wel delen van de kart blauw zien oplichten.

MentalParadox
Topic Starter
Berichten: 12

#7 , 24 aug 2022 19:22

Heb ondertussen een nieuwe versie van de brief ontvangen. Deze keer staat er dat ik 90 reed op een plaats van 80. Klinkt al redelijker. Het is dezelfde dossiernummer als de vorige, dus ik neem aan dat ik de vorige rustig mag negeren?

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#8 , 24 aug 2022 22:57

Ja, ze gaan hun stommiteit wel ingezien hebben

Probleem is dat je al toegaf dat je 90 reed ...
Vraag is: wat was de toegelaten snelheid echt

MentalParadox
Topic Starter
Berichten: 12

#9 , 28 aug 2022 14:13

Volgens hen was dit 80. De boete was maar 20 euro, dus ik heb mezelf verdere problemen bespaard door die gewoon te betalen.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”