Zoals vaak tegenwoordig krijgen straten een "knip" met een het zwak excuus dat de straat (straten) te veel als sluipwegen worden gebruikt.
Ook in St-Niklaas sinds 1 januari 2022.
De knip word op volgende manier opgelegd (de knip word in de gaten gehouden door ANPR camera's).
Eerste vraag;
is dit wel correct aangegeven?
Eerst was er sprake dat buurtbewoners met een geldige bewonerskaart voor parkeren automatisch in het ANPR systeem zouden worden gezet.
Dit leek mij dan ook zo te zijn gebeurd daar ik gedurende 7 maand door beide verkeersfilters reed zonder enig probleem; geen verwittiging (overgangsperiode tot 1 april) of boete.
Tot een kleine 4 weken geleden ik een GAS-boete in de bus kreeg wegens het negeren van 1 van de verkeersfilters.
tweede vraag;
is de GAS wetgeving hiervoor wel geschikt? GAS dient om overlast etc aan te pakken en te bestraffen bij mijn weten. De stad dient dan toch de overlast te bewijzen?
het voorloopig (agressief) antwoord van de GAS afdeling beweerd nu dat ik als buurtbewoner een doorrijvergunning zou moeten aanvragen, het niet verkrijgen hiervan zou willen zeggen dat ik met zijn momenten kilometers zou moeten omrijden daar zowat alle straten in de buurt enkele richting is.
derde vraag;
als mijn aanvraag voor een vergunning afgewezen word, wie is er dan bevoegd om daar een bezwaar tegen in te dienen?
voorbeeld: kortste route als buurtbewoner om van de winkel naar huis te geraken is door de verkeersfilter;