inhaalverbod

Ronbeton
Topic Starter

inhaalverbod

#1 , 27 nov 2005 14:17

Vorig jaar reed ik met mijn motor aan de kust , aan verkeerslichten gekomen waar wagens stonden te wachten om net als ik linksaf te slaan , reed ik deze wagens rustig voorbij en plaatste mij vooraan , dit is hetgeen elke of toch bijna elke motorrijder doet en ook word door de vingers gezien door de politie. Doch even verder stopte ik waar ik moest zijn en werd aangesproken door de politie die mij hiervoor verbaliseerde, hetgeen ik dan ook niet kon betwisten. De agenten (naar ik vermoed nieuwelingen) gaven mij een geel formuliertje waar ik zegels op diende te kleven ter waarde van 175 euro.
Thuis gekomen, zag ik dat het formulier, het gedeelte was bestemd voor het parket , en niet het formulier om de zegels op te kleven. Ik heb op dit formulier (dom natuurlijk) dan toch maar de zegels gekleefd de zegels onbruikbaar gemaakt met mijn handtekening en alles opgestuurd naar de politie in de haan.Sanderdaags heeft de politie van de haan dan nog zelf met mij getelefoneerd om de fout temelden en het goede formulier te komen halen,dit was dus te laat . Bij de normale procedure heb je dus de helft van het formulier als betalingsbewijs , nu had ik dus niks.
Na enkele maanden moest ik bij de politie komen van mijn gemeente daar ze volgens hen mijn betaling van de boete nog steeds niet hadden gekregen.Ik heb het dan uitgelegd en hiervan is dan notie genomen en dit zou worden verzonden naar het bevoegde parket.
Doch nu deze week kreeg ik toch nogmaals een overschrijving voor de boete van 175 euro te betalen voor 23/12 indien geen gevolg word gegeven aan dit voorstel , stel ik mij bloot om vervolgd te worden voor de rechtbank.
Mijn vraag is zou ik deze boete nu nogmaals betalen , of toch maar voor de rechtbank laten komen ? en wat kan mij dit in het slechtste geval dan nog meer kosten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart
Beheerder
Berichten: 404
Juridisch actief: Ja

#2 , 28 nov 2005 15:00

Klopt het als ik uit je verhaal begrijp dat u momenteel geen enkel bewijs van betaling van die boete meer heeft ?

Kan je bij de politiedienst van De Haan het origineel niet opvragen ?

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#3 , 29 nov 2005 12:30

ik zou zelfs bijna zeggen dat die boete onterecht was

als het verkeer stilstond dan heb je niet ingehaald, maar ben je voorbijgereden
dat is een groot verschil, omdat je dan geen overtreding doet
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”