Wat zou er gebeuren als ik mij hier parkeer ?

InSearchForArt
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Wat zou er gebeuren als ik mij hier parkeer ?

#1 , 17 jul 2022 17:53

Hallo :D

(breder beeld van zone met duidelijke gele streep op stoep)
Afbeelding

Parkeerwachters zouden mij geen boete mogen geven als ik mij hier (zwart) parkeer. Zouden ze dit wel doen of zouden ze GAS of de politie bellen om mij een boete te geven ?

Afbeelding

Als ik mij volledig op de gehandicapte plaats parkeer dan is dit wel een boete van de parkeerwachter,? Maar wat als ik mij middenin parkeer zoals hier ?

Afbeelding


meer info, als nodig:
https://leuven.be/gemeentelijke-adminis ... ncties-gas
https://leuven.be/parkeerretributies

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12839

#2 , 17 jul 2022 20:39

Is het niet gewoon eenvoudiger dat u geen parkeerovertredingen begaat?

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 17 jul 2022 22:03

Parkeerwachters zouden mij geen boete mogen geven als ik mij hier (zwart) parkeer.
Parkeerwachters schrijven retributies uit, geen "boetes"
Zouden dat niet mogen doen waar je niet mag parkeren, noch waar er een andere parkeerregeling geldt dan het betalend parkeren.
Geeft zever als ze het wel doen
En dat gebeurt vaak - in hoop dat mensen maar betalen.
Als ik mij volledig op de gehandicapte plaats parkeer dan is dit wel een boete van de parkeerwachter,?
Van politie of GAS vaststellers, als Leuven ze ook bevoegd gemaakt heeft voor parkeerinbreuken.
Maar wat als ik mij middenin parkeer zoals hier ?
Dan sta je nog steeds onterecht op een gehandicapten parkeerplaats ...



Wat is eigenlijk de bedoeling ?

Reclame

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 17 jul 2022 22:15

Als het bord E1 parkeerverbod niet teruggehangen is, of er geen rijstroken aangebracht zijn (beide staan op sommige jaren in streetview, op andere niet) kan je hier staan ... maar niemand lijkt dat te doen :wink:

LYNX XX
Berichten: 2520
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 jul 2022 07:58

Vraag mij af of dit topic op het JF hoort ??

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 18 jul 2022 08:39

Als je een kleine auto hebt, kan je mogelijk net tussen de laatste gele streep en de parkeerplaats voor gehandicapten staan

Het "parkeerverbod" daar is gestart voor het kruispunt met de Minderbroedersstraat, en is daardoor opgeheven ...

InSearchForArt
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#7 , 19 jul 2022 03:11

Als je een kleine auto hebt, kan je mogelijk net tussen de laatste gele streep en de parkeerplaats voor gehandicapten staan
Hmm, zou daar geen gele streep moeten staan ook al zie ik geen enkele gele verf..
Als geen enkele gele verf te zien is dan mag ik daar in principe parkeren ?

Wel moet er geen bord staan.. Op streetview staat er hier wel een bord. Ik ga ervan uit dat dat bord ook voor het deel waar ik het over (links van kruidtuin) heb meetelt...

Afbeelding

InSearchForArt
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#8 , 19 jul 2022 03:15

Wat is eigenlijk de bedoeling ?
Mij parkeren waar ik net niet mag maar op een plaats waar de politie mij waarschijnlijk geen boete geeft maar waar de parkeerwachters mij wel een retributie zouden geven (die niet geldig is).

InSearchForArt
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#9 , 19 jul 2022 03:26

Weet iemand hoe het komt dat parkeerwachters er vaak zo snel bij zijn ?
Kijken ze met camera's ?

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#10 , 19 jul 2022 07:36

Als geen enkele gele verf te zien is dan mag ik daar in principe parkeren ?
Waar er geen gele onderbroken streep is, is er geen hé, en kan het bijhorende parkeerverbod ook niet gelden

Wel moet er geen bord staan.. Op streetview staat er hier wel een bord. Ik ga ervan uit dat dat bord ook voor het deel waar ik het over (links van kruidtuin) heb meetelt...
Dat bord geldt niet meer na een kruispunt (met Minderbroeders)
Je hebt enkel nog de regel ivm voertuighoogte en afstand tot dat bord


Ik had het over een E1 in Minderbroedersstraat die er soms wel, soms niet hangt op streetview
Zonder E1 (en zonder rijstroken in die straat) kan je daar parkeren

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#11 , 19 jul 2022 07:43

Mij parkeren waar ik net niet mag maar op een plaats waar de politie mij waarschijnlijk geen boete geeft maar waar de parkeerwachters mij wel een retributie zouden geven (die niet geldig is).
Denk er aan dat die bij de Vrederechter terecht komen
Geen idee hoe goed de kennis van verkeerswetgeving of 'de relatie" met de parkeerfirma daar is ...

Het kan tegenvallen
En voor retributies -tenzij het er heel veel zijn- is dat gewezen in enige en laatste aanleg: geen beroep buiten Cassatie (4000+ € , als je er een advocaat voor vindt)

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”