Boete voor "stilstaan en parkeren" terwijl ik waarschijnlijk te snel gereden heb

Bubblegum
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Boete voor "stilstaan en parkeren" terwijl ik waarschijnlijk te snel gereden heb

#1 , 15 jun 2022 19:15

Vandaag heb ik een boete mogen ontvangen , doch vind ze wel zeer verwarrend. Eerst wordt er gewag gemaakt van een parkeerboete en op pagina 2 weet men me te vertellen dat het een snelheidsboete betreft. Ik ben daar wel doorgekomen en ben zeker dat ik er niet stilgestaan heb. Of ik te snel gereden heb, dat weet ik niet. Wat moet ik hiermee?...kan dit zomaar?
Alvast bedankt voor jullie hulp.

Extract van de brief:

Pagina 1:
Geldboete GAS 4 : stilstaan en parkeren

Geachte,
Op 06/06/2022 werd om 18:35 uur vastgesteld dat uw voertuig met nummerplaat XXXXXXX fout geparkeerd stond of stilstond ter hoogte van Tennislaan, 3600 Genk. Het gaat om een overtreding op art. 2 van de politieverordening betreffende overtredingen op het stilstaan en parkeren van de stad Genk. Die vindt u op www.genk.be/gas. Op deze overtreding staat een administratieve geldboete van 77 euro.

Pagina 2:
Heden 02/06/2022 18:35 heb ik, XXXXX assistente van de politie vastgesteld dat het systeem radar tot de volgende registratie is overgegaan:
Betrokkene.....
Plaats en datum....
Hier staat vermeld dat ik in overtreding was met een snelheidsbeperking....het betreft een trajectcontrole

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 15 jun 2022 19:57

Dat kunnen 2 overtredingen geweest zijn, op een andere dag en tijdstip. Waren ze op dezelfde plaats?

Bubblegum
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 jun 2022 20:22

Dat kan niet want op beide pagina's wordt dezelfde straat en tijdstip (op de minuut) weergegeven.

Reclame

Sirkii
Berichten: 5396

#4 , 15 jun 2022 20:43

Op 2/6 heb je te snel gereden en op 6/6 stilgestaan/geparkeerd waar dat niet mocht. Lijken mij 2 overtredingen die toevallig op hetzelfde tijdstip plaatsvonden ….

Politievaststellingen (en GAS) hebben “kracht van bewijsde”: het is dus aan u om te bewijzen dat de vaststellingen foutief zijn. GAS ambtenaar heeft ws foto s gemaakt van de overtreding.

Bubblegum
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#5 , 15 jun 2022 21:31

Sorry dat was een typfout van mij...het was voor beide op 02/06 om 18:35. Alleszins, ik ben er 100% zeker van dat ik daar niet stilgestaan heb. Het lijkt me een administratieve fout.

Orran
Berichten: 87
Juridisch actief: Nee

#6 , 15 jun 2022 21:57

Zal een boete voor te snel te rijden geweest zijn. Boetetarief komt niet overeen met de vastgestelde tarieven voor verkeerd parkeren (€58 of €116)

Waarschijnlijk iemand het verkeerde sjabloontje aangevinkt.
Op 2/6 heb je te snel gereden en op 6/6 stilgestaan/geparkeerd waar dat niet mocht. Lijken mij 2 overtredingen die toevallig op hetzelfde tijdstip plaatsvonden ….

Politievaststellingen (en GAS) hebben “kracht van bewijsde”: het is dus aan u om te bewijzen dat de vaststellingen foutief zijn. GAS ambtenaar heeft ws foto s gemaakt van de overtreding.
Vaststellingen in het kader van GAS hebben geen bijzondere bewijskracht, zelfs al zijn ze door een politieambtenaar gemaakt. Het bewijs dient door hen geleverd te worden.

Franciscus
Berichten: 38587

#7 , 15 jun 2022 22:51

Twee verschillende PV nummers?

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#8 , 15 jun 2022 23:25

Eender hoe bezwaar aantekenen

Kan bij GAS zonder gevaar voor tariefverhoging, en simpel via e-mail (stuur email in CC ook naar een ander email adres van uzelf)

U heeft daarvoor 30 dagen tijd na verzending (datum op brief)

Wacht tot tegen einde van die periode aan, maar ook niet tot laatste dag


Dit is problematisch want u heeft een vaststelling van een bevoegd persoon in een PV dat u "te snel reed" op moment dat men vaststelde dat u geparkeerd of stil stond ; en een vaststelling dat u stil of geparkeerd stond wanneer u zogezegd te snel reed ...


Er is door dergelijke grote kemel al een redelijke kans dat uw dossier als "te problematisch" afgesloten wordt. Gewoon proberen :wink:

Bubblegum
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#9 , 16 jun 2022 00:18

Twee verschillende PV nummers?
Ik vind slechts 1 PV nummer.

PS: kan ik hier ergens een document (zonder uiteraard persoonlijke gegevens) "uploaden" ?

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#10 , 16 jun 2022 13:41

Je kan een afbeelding uploaden naar bvb
https://nl.imgbb.com

en vervolgens een link daarnaar plaatsen

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”