Probleem met chassis

rollmpops
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Probleem met chassis

#1 , 18 mei 2022 00:40

Hallo iedereen

Een 8 tal jaar geleden heb ik een oldtimer gekocht in Nederland bij een handelaar en heb toen een Nederlands keuringsbewijs ontvangen. Kort daarna is de auto ingeschreven en gekeurd in Belgie en tevens daar ook een keuringsbewijs voor mogen ontvangen. Nu wil ik de oldtimer terug verkopen in Nederland maar bij keuring is gebleken dat er gesjoemeld is met de chassis en dat het chassis nummer gelast is, het is geen vals nummer want de papieren zijn in orde maar het is dus blijkbaar niet het origineel chassis. Op dit moment staat de wagen hiervoor geseind en kan ze in beslag genomen worden indien er mee gereden wordt in Nederland, de wet is daar blijkbaar een pak strenger. U begrijpt dat dit nieuws binnen komt als een bom. In al die jaren heb ik veel geld gestoken in het opknappen van deze wagen.

Graag had ik advies gekregen hoe ik pro actief het gesprek kan aangaan met de correcte instanties, eventueel de fabrikant (Volkswagen) om hier een oplossing voor te vinden. Het kan toch niet zijn dat deze wagen plots in beslag genomen kan worden, niet meer te keuren valt en nu totaal onverkoopbaar en onbruikbaar is? Alle bewijzen van eerdere keuringen heb ik voor handen.

Bedankt alvast

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 18 mei 2022 06:08

Blijkbaar heeft de vorige eigenaar een nieuw chassis laten plaatsen en daarbij het oud chassisnummer overgezet. Dit mag niet. Al die jaren heeft “men” dit niet gezien. Nieuw chassis mag maar de papierwinkel moet geregeld zijn. Mogelijks is een nieuw nieuw chassis via dealer/invoerder een oplossing.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”