Onterecht nog steeds als bestuurder wagen gekend, maar waar?

VanCanis
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Onterecht nog steeds als bestuurder wagen gekend, maar waar?

#1 , 29 apr 2022 12:58

Beste Forumleden,


Ik krijg nog steeds verkeersboetes toegestuurd van een firmawagen waarvan ik al maandenlang niet meer de bestuurder ben. Ik ben dus ook niet de persoon die verantwoordelijk is voor deze boetes. Telkens opnieuw word ik belast met bezwaar indienen voor boetes die ik niet gereden heb, terwijl ik al lang bij de firma uit dienst ben gegaan.

Ik heb dit zelfs reeds meermaals bij de ex-werkgever, zowel als bij de leasemaatschappij aangekaart. Beiden beweren dat ik niet meer als bestuurder geregistreerd sta in hun systemen.

Helaas merk ik toch op dat ik tot op heden nog boetes ontvang, die rechtstreeks aan mij gestuurd worden per post, naar mijn thuisadres. Deze boetes komen wel degelijk rechtstreeks van politiediensten of gemeentes (GAS). Ze worden - voor alle duidelijkheid - dus niet doorgestuurd door de ex-werkgever of de leasemaatschappij.

Leasemaatschappij beweert nu dat zij dit niet kunnen verhelpen omdat het probleem - volgens hen - wellicht bij de DIV database, beheerd door Renta, zou zitten en zij deze niet kunnen wijzigen. (?)

Aangezien de leasemaatschappij, noch de ex-werkgever beweren mij te kunnen helpen hierbij, vraag ik mij af waar ik terecht kan?


Alvast bedankt.

VC

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 29 apr 2022 16:15

Dan staat u blijkbaar in de DIV databank wél als bestuurder geregistreerd
En is wijziging daarvan ofwel niet doorgegeven, ofwel niet geregistreerd bij DIV

Vraag ze om dat aan te passen

https://mobilit.belgium.be/nl/wegverkee ... acteer_div

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”