Retributiebon

Field
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Retributiebon

#1 , 26 apr 2022 15:09

Onlangs heb ik in Lier een retributiebon gekregen.
Bij het nakijken van de borden op het eerste kruispunt staat er een verbodsbord om te parkeren/stilstaan maar zie ik nergens een vermelding voor betalend parkeren (https://ibb.co/ydt4GB0).
Thuisgekomen heb ik eens alles opgezocht en blijkbaar is het parkeerbedrijf niet verplicht overal borden te zetten zolang er parkeermeters zijn.
Op mijn mail met foto in bijlage werd gewoon het standaard antwoord gegeven dat ik moet betalen in een zone betalend parkeren zolang er parkeermeters staan en ze niet verplicht zijn overal borden te plaatsen om die zone aan te duiden. Op mijn vraag van de verkeersborden kreeg ik geen antwoord. Ik vind het vreemd dat men een retributie kan vragen als ik er in theorie niet mag parkeren. In de praktijk zou het dan aan de politie zijn om een parkeerboete uit te schrijven of zie ik dit verkeerd?
Hebben de verbodsborden die zichtbaar zijn in de foto voorrang op het betalend parkeren?
Heeft het enigszins nut dit aan te vechten? Ik heb de retributie reeds betaald om geen bijkomende kosten te krijgen.

PS: Ik heb daar letterlijk 4 minuten gestaan. Winkel aan de overkant binnen, 2 minuten rondgedraaid en buiten. :shock:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 26 apr 2022 16:21

Dus je zou liever een hogere boete betalen om te ontsnappen aan de lagere retributie?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Field
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 apr 2022 16:48

Om eerlijk te zijn had ik dat liever gedaan maar dat was mijn vraag niet.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 26 apr 2022 16:57

Je zit bijna overal in Lier centrum in een zone betalend parkeren van zodra je de Lierse Vesten passeert ...

Het parkeer/stilstaanverbod E3 houdt op thv de zijstraat links (Gasthuisvest)

Als je verderop stond: daar geldt het betalend parkeren terug.


Streeteo schrijft echter ook al jàren onterechte bonnetjes waar je niet mag parkeren
Stadsbestuur riep hen nog nooit ter orde
Vorige vrederechter deed alsof het allemaal mag
(zelfs als je 'm arrest Cassatie onder de neus duwt dat het NIET mag)
Laatst gewijzigd door Inazuma op 26 apr 2022 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Field
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 apr 2022 17:01

Bedankt voor je info. ;-)

Blaatpraat
Berichten: 3793

#6 , 26 apr 2022 21:42

Is die E3 wel geldig?
Ik dacht, volgens 11.4.1.1, dat de paal oranje moest zijn in Vlaanderen en Wallonië.
Maar zelfs dan nog, zoals Inazuma zegt: kruispunt gepasseerd, dus mogelijks niet meer van toepassing afhankelijk van waar u stond.

Begin van de straat:
https://www.google.com/maps/@51.1283384 ... 384!8i8192

Er staat effectief een zonaal bord voor betalend parkeren.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 26 apr 2022 23:22

Is die E3 wel geldig?
Ja
Ik dacht, volgens 11.4.1.1, dat de paal oranje moest zijn in Vlaanderen
Ja, maar dat is geen voorwaarde uit "dit reglement", ttz de wegcode

Is voorwaarde uit MB inzake plaatsing verkeerstekens

Field
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#8 , 27 apr 2022 14:47

Is die E3 wel geldig?
Ik dacht, volgens 11.4.1.1, dat de paal oranje moest zijn in Vlaanderen en Wallonië.
Maar zelfs dan nog, zoals Inazuma zegt: kruispunt gepasseerd, dus mogelijks niet meer van toepassing afhankelijk van waar u stond.

Begin van de straat:
https://www.google.com/maps/@51.1283384 ... 384!8i8192

Er staat effectief een zonaal bord voor betalend parkeren.
Er was die dag omleiding, ik kon niet rechtstreeks de Berlarij inrijden en moest omrijden via de Arthur Vanderpoortenstraat. Los daarvan ben ik na dat ik bord voorbij ben in een overal betalende zone. Soms wordt het nogmaals deftig aangegeven, zoals hier het geval is; https://www.google.com/maps/@51.1282646 ... 384!8i8192
Ik heb daar op dat moment niet direct in de buurt een betaalautomaat gezien, nadien zag ik er wat verder in de straat eentje. Ik kom te weinig in Lier maar nu ben ik daar mooi van op de hoogte gebracht.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#9 , 27 apr 2022 16:18

Soms wordt het nogmaals deftig aangegeven, zoals hier het geval is;
Neen, dat is een àndere parkeerreglementering :mrgreen:

En wettelijk helemaal niet in orde ....

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”