Rijongeschikt volgens dokter.

Seppe987
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Rijongeschikt volgens dokter.

#1 , 18 apr 2022 23:10

Ik ben 1 jaar geleden tegengehouden geweest onder invloed van canabis en cocaine. Dit was wel van de dag ervoor 6u later was alles negatief. Nu een tijd daarna +-1maand kreeg ik een brief voor medische en psychologische testen. Na deze testen gedaan te hebben bleek uit mijn haartest dat ik zogezegd alcohol verslaafd ben. Ik moest dan 6 maand mijn rijbewijs afgeven wat ik op advies van mijn advocaat niet gedaan heb. Nu een dagvaardiging ontvangen voor volgende maand. Mijn vraag is ik heb nog nooit onder invloed van alcohol met de auto gereden en ik drink enkel in de weekends maar wel redelijk veel dan. Kan een dokter zomaar mij ongeschikt verklaren zonder te weten hoe ik alcohol gebruik? Zover ik weet ben ik niet verslaafd en drink ik enkel als ik naar een dancing ga + als ik drink bestuur ik nooit een voertuig en mij alcoholgebruik heeft totaal gden invloed op mijn leven/werk. Ik heb nu een bloedtest gedaan voor mijn alcoholgebruik te controleren maar wat gaat de rechter hiermee doen? Ik heb nooit zat gereden,.ik ben wel vrachtwagen chauffeur zal dit zwaarder wegen dan?
6 maand mijn rijbewijs verliezen + het rijverbod van het bovenvermelde zal mij in een financiele put steken aangezien ik chauffeur ben van beroep. Ik ben ook al 7 maand in therapie (psycholoog) dit was verplicht door de rechtbank van een vorige zaak. Wat denken jullie wat hieruit zal komen?


Alvast bedankt!
Seppe.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12839

#2 , 19 apr 2022 00:00

- Rijden onder invloed van drugs
- Bevel van de rechtbank tot inleveren rijbewijs negeren
- Stevig alcoholmisbruik, echter zonder ooit positief getest te zijn achter het stuur.

Dat zijn toch enkele zaken die problematisch zijn. Ik verwijs hier zeker naar het verhaal van de beroepschauffeur die vorige week onder invloed van drugs 2 doden en 10 zwaargewonden heeft veroorzaakt. U gaat in elk geval een keuze moeten maken of uw job of uw levensstijl het belangrijkste is.

Seppe987
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 apr 2022 09:19

De keuze heb ik al lang gemaakt & drink zeer weinig nu enkel bij
gelegenheden. Maar dus die 6 maand daar kan ik mij dan zeker aan verwachten?

Reclame

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 19 apr 2022 16:33

Ik ben 1 jaar geleden tegengehouden geweest onder invloed van canabis en cocaine. Dit was wel van de dag ervoor 6u later was alles negatief. Nu een tijd daarna +-1maand kreeg ik een brief voor medische en psychologische testen.
Zit hier ergens een veroordeling tussen waarin een rechter u die herstelonderzoeken opgelegd heeft :?:


Want indien u daar niet aan voldeed, uw rijbewijs niet ingeleverd heeft, zal het met 6 maanden niet uitgeveegd zijn - dan is het 6 maanden om te beginnen ...

Seppe987
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 apr 2022 21:16

Neen dokter heeft bepaald dat ik rijongeschikt zou zijn. Dus er is nooit een vonnis geweest wij hebben dan naar parket een brief gestuurd dat ik mijn rijbewija niet inlever tot er een vonnis is

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 20 apr 2022 08:29

Nu een dagvaardiging ontvangen voor volgende maand.
Wat zijn de ten laste gelegde feiten daarop ?

Wet, artikel, paragraaf, ...


Vooral die info ivm wet van 16 maart 1968

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”