Ongeval voorlopig rijbewijs

YunaCV
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Ongeval voorlopig rijbewijs

#1 , 09 mar 2022 10:21

Hallo,


Ik ben 25 jaar oud en heb een voorlopig rijbewijs. Ik heb dit behaald na 20u rijschool en rij al een jaar alleen.
Deze ochtend heb ik door van het derde rijvak naar het tweede te gaan een ongeval gehad met een vrachtwagen (enkel blikschade). Alle papieren direct in orde gebracht.

Komt mijn werk in de problemen doordat ik een voorlopig rijbewijs heb?

Dankjewel
Yuna

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6857

#2 , 09 mar 2022 10:31

Hebt u op de derde rijstrook ingehaald met een vrachtwagen ?

YunaCV
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 mar 2022 11:08

Ik reed met een Opel astra op het derde rijvak, ik wou invoegen naar links omdat er eindje verder een afslag ging zijn. De vrachtwagen ging sneller dan verwacht en heeft mij links vanachter meegehad. Het invoegen ging over stippellijnen.

Reclame

LeenW
Berichten: 12838

#4 , 09 mar 2022 11:20

Ik ga er van uit dat het een wagen van uw werkgever is aangezien u deze vraag stelt? Daar kan eventueel een probleem zijn als ze dit niet bij hun verzekeringen gemeld hebben of als het bij een leasingwagen contractueel verboden zou zijn. Maar indien u uw werkgever geïnformeerd hebt over uw voorlopig rijbewijs, kan men u niets ten laste leggen.

YunaCV
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 mar 2022 11:37

Oké dankjewel, het is een leasingwagen. Dus hopelijk geen probleem.
Dankjewel voor de geruststelling!

Yuna

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 09 mar 2022 16:54

Komt mijn werk in de problemen doordat ik een voorlopig rijbewijs heb?
Dat hangt er van af of er contractueel bestuurders met een voorlopig rijbewijs met hun leasewagens mogen rijden ...

Sommige leasingfirma's laten het toe
Andere niet, of hangen er een hogere premie aan vast


Denk er aan dat elk commerciëel vervoer verboden is met voorlopig rijbewijs B ...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”