Parkeren

Elica
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

Parkeren

#1 , 01 mar 2022 10:08

Mijn vader werd opgebeld door de politie en er werd gezegd dat mijn auto verkeerd stond en als ik deze niet weghaalde mijn auto werd weggesleept. (vond het raar dat ze mijn vader belde omdat zowel de auto al de verzekering op mijn naam staat) Mijn auto stond blijkbaar toch juist geparkeerd maar doordat er langs beide kanten van de straat een auto stond geparkeerd kon een vrachtwagen de bocht niet maken. Ik was thuis op dat moment en ik heb direct mijn auto verzet zodat de chauffeurs konden door rijden.

De chauffeurs die met het voertuig reden zeiden ook dat ik juist stond geparkeerd maar dat er best tussen 8 -16 geen auto kan staan aan zowel beide kanten van de straat zodat de vrachtwagen beter doorkan.

Nu was mij vraag omdat ik niet had gebeld met de politie en ze had gezien dat ze mij een boete gaan geven aan dit voorval.

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 01 mar 2022 11:55

als de wagen correct staat geparkeerd is er geen juridische grond om u te verbaliseren.

het is niet omdat u correct staat en de vrachtwagen zijn bocht niet kan maken dat er sprake is van een overtreding.

kunt u een link van op google streetview of gewone foto van de situatie posten om een beter beeld van de situatie te krijgen

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 01 mar 2022 15:31

Nu was mij vraag omdat ik niet had gebeld met de politie en ze had gezien dat ze mij een boete gaan geven aan dit voorval.
Foto's nemen voor je vertrekt in zo'n geval ...

Als politie nu zegt dat je wél fout geparkeerd stond, hang je ... want je kan tegendeel niet meer bewijzen.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38607

#4 , 02 mar 2022 21:36

Op wiens naam staat de nummerplaat?

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”